سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی بازارچه بزرگ فروش تولیدات خودکفایی مددجویان کمیته امداد در ارومیه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: بازارچه بزرگ فروش تولیدات خودکفایی مددجویان کمیته امداد در ارومیه راه اندازی می شود.

عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گفت: کمیته امداد امام خمینی استان در راستای رفع مشکلات مددجویان، هم اکنون برنامه های مختلف و متنوع زیادی را در دست اقدام قرار داده است که یکی از آنها اهتمام برای توانمندسازی مددجویان و خروج‌ شان از چرخه حمایتی می باشد

وی افزود: براساس برنامه‌ ریزی هایی که در سال جاری انجام گرفته است در اسفند ماه امسال همزمان با ایام سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی، بازارچه بزرگ فروش تولیدات خودکفایی مددجویان در ارومیه راه اندازی خواهد شد.

سهندی این بازارچه را فرصتی مناسب برای آشنایی اقشار مختلف مردم از فعالیت های مربوط به اشتغال زایی این مجموعه برشمرد و اظهار کرد: سایر مددجویان به واسطه بازدید از تولیدات و محصولات افراد تحت پوشش کمیته امداد به طور قطع برای فعالیت اقتصادی انگیزه پیدا خواهند کرد.

وی همچنین به راه اندازی صندوق امداد ولایت اشاره کرد و گفت : صندوق امداد ولایت با هدف نهادینه ‌سازی فرهنگ قرض‌ الحسنه در جامعه اسلامی راه‌ اندازی شده است و با وجود این که فقط یک سال از آغاز فعالیت های این صندوق می گذرد ولی در این مدت کم، خدمات چشمگیر و متنوع زیادی را به جامعه هدف ارائه کرده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون بیش از یکصد میلیارد ریال وام قرض الحسنه کارگشایی به متقاضیان کمیته امداد پرداخت شده است، اظهار کرد: وام های پرداخت شده برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی و تحصیلی خانواده های نیازمند  بوده و دریافت کنندگان مبالغ وام را در زمینه هایی که خودشان احساس نیاز می کرده‌ اند، صرف نموده اند.

سهندی با بیان اینکه سپرده‌ گذاران از فعالیت ها و برنامه های صندوق به خوبی استقبال کرده اند و تاکنون در این زمینه مشارکت قابل توجهی داشته ‌اند، گفت: مبلغ وام های کارگشائی که امسال پرداخت شده است نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی دارد به طوری که می توان برنامه های مختلف زیادی را با مشارکت مردم نیکوکار استان به مرحله اجرا گذاشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی همچنین به فعالیت های مربوط به جمع آوری زکات نیز اشاره کرد و گفت: امسال بیشترین زکات‌ دهندگان از بین کسانی بوده است که نسبت به کشت و زرع گندم اقدام کرده اند و دلیل موضوع فوق این است که تاکنون در 700 روستای استان شورای زکات با همت فعالان این عرصه راه اندازی و فعال شده است.

انتهای پیام/ح

تشکیل شورای زکات در 700 روستای آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.