سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان:

120 هزار مسجد در افغانستان علیه وحدت ملی فعالیت می کنند

معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: 120 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که مشغول نفرت پراکنی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید حسین فاضل آغا سنچارکی»، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: 120 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که مشغول نفرت پراکنی هستند.

وی اظهار داشت: در کشورهای پیرامون افغانستان نیز بیش از 100 هزار مدرسه دینی افکار افراطی و خشونت را ترویج می کنند و تا زمانی که با ریشه ها و منابع افراطی گری مقابله نشود با مشکل مواجه هستیم.

سیدحسین فاضل آغا سنچارکی امروز (یکشنبه 24 جدی) در نشست گفتگوی فرهنگی ایران و شبه قاره هند در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: 120 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که پیش نمازهای آنها زیر نظر دولت نیستند و با نفرت پراکنی و تبلیغات، وحدت ملی افغانستان را خدشه دار می کنند.

وی ادامه داد: حدود 165 هزار مسجد در افغانستان وجود دارد که از این تعداد تنها حدود 40 تا 45 هزار مسجد تحت کنترل وزارت حج و اوقاف افغانستان است. 

معاون وزیر فرهنگ افغانستان گفت: افغانستان از پرورشگاه های عارفان بزرگ و فرهنگ سازان بوده که اکنون مزارهای آنان در هرات باستان، غزنه و بلخ موجود است اما 40 سال است سرزمین همین بزرگان در آتش جنگ و خشونت می سوزد.

وی افزود: باید بکوشیم عشق، مدارا، شکیبایی، بردباری، انسان دوستی و خدمتگزاری را به فرهنگ غالب و رفتار عمومی تبدیل کنیم و میدان را از خشونت طلبان بگیریم و تنها در این صورت است که به هدف خود از نشست گفتگوی فرهنگی ایران و شبه قاره هند رسیده ایم.

به نوشته ایرنا، دبیرخانه دائمی گفتگوهای فرهنگی بین المللی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری و مشارکت مجموعه ای از نهادهای علمی ایرانی و غیر ایرانی شکل گرفته است. گفتگوهای فرهنگی نخبگان و اندیشمندان آسیایی به دلیل ظرفیت های متنوع و گسترده فرهنگی موجود در این منطقه از اولویت های اساسی دبیرخانه گفتگوهای فرهنگی به شمار می آید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.