سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون یک میلیون راس دام بر علیه بیماری تب برفکی درکردستان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از واکسیناسیون بیش از یک میلیون راس دام سبک و سنگین استان بر علیه بیماری تب برفکی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان  از اجرای  مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی همزمان با دهه مبارک فجر امسال در سراسر استان خبرداد وگفت: این طرح طی هفته آیندهآغاز و تا ۱۴ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی طرح، افزود: در این مرحله پیش بینی می شود بیش از یک میلیون راس دام سبک و ۷۰۰ هزار راس دام سنگین استان واکسینه شوند.

ورمقانی  با اشاره به اینکه در مرحله سوم واکسیناسیون حدود ۶۰ درصد جمعیت دامی استان تحت پوشش قرار می گیرد، بیان کرد: از آنجا که توان اقتصادی دامداران ما پایین است، واکسیناسیون دام های استان برعلیه بیماری تب برفکی به طور ۱۰۰ درصد رایگان انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان اضافه کرد: مرحله سوم طرح واکسیناسیون دام در استان کردستان توسط ۴۰ اکیپ که از این تعداد ۲۵ اکیپ بخش خصوصی و ۱۵ اکیپ هم دولتی است، اجرا می شود.

ورمقانی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی اگر در جمعیت دامی شیوع یابد منجر به خسارت و تلفات زیاد و کاهش تولید خواهد شد، گفت: به منظور پیشگیری و کاهش ضرروزیان ناشی از این بیماری، هر سال در سه فاز جداگانه اقدام به واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان می کنیم.

وی درپایان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو فاز طرح واکسیناسیون دراستان انجام شده است،گفت: در این دو مرحله ۸۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۴۰ هزار راس دام سنگین استان به طور کاملا رایگان واکسینه شدند.

انتهای پیام/م

واکسیناسیون رایگان دام های استان کردستان برعلیه تب برفکی

برچسب ها: درمان ، حاشیه پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.