سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ازنا مطرح کرد؛

با برداشت‌کنندگان غیرمجاز آب چاه‌ها برخورد قانونی می شود

فرماندار ازنا گفت: با افراد متخلف که بدون مجوز از آب چاه استفاده می‌کنند و یا اضافه برداشت دارند برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدمحمدی نژاد گفت: تدوین و پیاده کردن الگوی کشت در شهرستان و حذف محصولات آب‌دوست و طراحی آن بر اساس نیاز کشور مشخص می‌کند که هر محصول کشاورزی چه میزان آب برای سطح مشخصی از سطح زیر کشت محصول نیاز است.

وی ضمن توصیه به کشاورزان به رعایت الگوی کشت افزود: اگر کشاورزان بیش از آن میزان که در الگوی کشت تعیین‌شده سطح زیر کشت خود را بالا ببرند متخلف محسوب شده و سبب وارد آمدن خسارت به منابع آب زیرزمینی می‌شوند.

فرماندار ازنا در ادامه گفت: افرادی که با عناوین و موضوعات مختلف مبادرت به دریافت مجوز جهت حفر چاه کرده‌اند باید دقت داشته باشند که انحراف از عنوان مجوز و استفاده از آب چاه درزمینه‌های دیگر و یا برداشت بیش از مقدار تخصیص تخلف به شمار می‌رود.

وی افزود: استفاده از چاه‌های آب که باید در برخی از فصول سال فعال باشند، اما زمان و فصل تعیین‌شده توسط متولی آن رعایت نمی‌شود تخلف محسوب شده و با این افراد برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

محمدی نژاد بابیان اینکه به‌منظور کنترل و رصد مقدار آب مصرفی چاه‌ها باید کنتور هوشمند آب بر روی آن‌ها نصب شود تصریح کرد: این مصوبه جهت رفع مشکل و ارائه راهکار به دبیرخانه حفاظت از منابع آب استان ارجاع داده می‌شود تا پیگیری‌ها و تصمیمات لازم را در این خصوص به عمل‌آورده و جهت اجرا به دستگاه‌های شهرستانی ابلاغ کنند.

وی با توجه به حفاظت آب‌های زیرزمینی تأکید کرد: به‌منظور تقویت منابع آب زیرزمینی باید توجه زیادی به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری شود.

فرماندار ازنا با اشاره به بهینه کردن منابع از طریق آبخیزداری گفت: علم و هنر مدیریت منابع موجود در حوزه آبخیز به‌منظور بهره‌برداری بهینه از منابع باهدف توسعه پایدار و رضایت‌مندی بهره‌برداران است و این پروژه‌ها به‌گونه‌ای است که هر جا که شرایط اقلیمی و زمین‌شناسی منطقه اجازه نفوذ تمامی بارش را ندهد آبخیزداری راهکار‌های مناسب و قابل قبولی را ارائه داده و با ایجاد سازه‌های مکانیکی سرعت جریان آب را کنترل می‌کند و با ایجاد تأخیر در جریان سیلاب علاوه برافزایش سرعت و زمان نفوذ آب به داخل خاک مانع ایجاد سیلاب و خسارات ناشی از آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آبخیزداری علاوه بر این در برخی موارد با ایجاد سازه‌های ذخیره‌ای، آب را به‌طور موقت در مخازن ذخیره کرده و به‌مرور در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/د

برخورد قانونی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز آب چاه‌های لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.