سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی در نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی:

زنان و کودکان یمن در معرض بمباران وحشیانه رژیم سعودی هستند/ به گفتگوی بیشتر میان احزاب آسیایی نیازمندیم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نیازمند گفتگوی بیشتر برای تبادل تجربه و همکاری سازنده میان احزاب آسیایی هستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: حزب مؤتلفه اسلامی پس از نیم قرن حضور و فعالیت مؤثر در سپهر سیاست ایران، هم اکنون با ده ها حزب سیاسی از کشورهای متعدد جهان روابط دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل دارد و پیشگام دیپلماسی حزبی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: بیست و نهمین نشست کمیته دائمی "آی کپ" فرصت ارزنده ای است تا مشارکت کنندگان در این رویداد بین المللی به تبادل نظر درباره مهمترین مسئولیت های جمعی احزاب بپردازند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این اجلاس در کشوری برگزار می شود که از پیشگامان مردم سالاری دینی و تأسیس پارلمان در آسیاست و مردم آن به رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی جهان در قرن گذشته را برای دستیابی به استقلال و آزادی آفریده اند و حتی در سخت ترین شرایط، همواره مدافع و مروج صلح، دوستی و همکاری جمعی بوده اند و با اتکا به استعدادها و منابع داخلی مسیر رشد، توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف را پیموده است.

حبیبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توکل به خداوند قادر متعال و با پشتوانه بسیار استوار مردمی خود، همواره در طول چهار دهه گذشته در میان کشورهای جهان و به ویژه غرب آسیا، از بیشترین تعداد انتخابات گوناگون و بالاترین میزان مشارکت مردم در انتخابات برخوردار بوده است، اضافه کرد: در چنین محیط سیاسی آزادانه ای که از آن به مردم سالاری دینی تعبیر می کنیم، احزاب در جمهوری اسلامی ایران نقش ارزنده ای در پیشرفت همه جانبه کشور برعهده دارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی همان‌گونه که پنجاه و چهار سال پیش به دست امام خمینی و در منزل ایشان تأسیس شد، امروز هم بر همان اصولی که ایشان برای حزب موتلفه اسلامی ترسیم فرموده اند، در مسیر پیشرفت، آبادانی و اعتلای اسلام و ایران به مسیر خود ادامه می دهد و ان شاء الله ادامه خواهد داد.

حبیبی ادامه داد: ما اعتقاد راسخ داریم که در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی نیازمند به گفتگوی بیشتر، تبادل تجربه و همکاری سازنده میان احزاب سیاسی هستیم تا بتوانیم الگوهایی روزآمد برای تحقق زندگی بهتر مردمان کشورهایمان را فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه منطقه غرب آسیا امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش جمعی برای رسیدن به صلح پایدار و عادلانه و گسترش امنیت است، گفت: مردم فلسطین همچنان با اقدامات نژادپرستانه رژیم جعلی وغاصب صهیونیستی مواجه هستند و زنان و کودکان بی پناه یمن، روز و شب در معرض بمباران وحشیانه و تحریم های ظالمانه رژیم سعودی قرار دارند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: رهبران و اعضای احزاب کشورهایی چون افغانستان، بحرین، لبنان، عراق و پاکستان با بمب گذاری و حملات تروریستی جریان های افراط گرا مواجه هستند و منابع مالی سرشار حاصل از فروش نفت و دیگر منابع طبیعی به جای آنکه صرف توسعه کشورهای منطقه شود، به جیب شرکت های بزرگ اسلحه سازی جهان سرازیر می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تغییر این وضعیت، همه ما نیازمند تلاش بسیار برای شکل گیری اراده ای مشترک میان احزاب آسیایی هستیم تا مسیر تاریخی راه ابریشم را به راه صلح و توسعه پایدار تبدیل کنیم و این اجلاس می تواند گام مهمی برای رسیدن به این نقطه امید آفرین و رو به آینده محسوب شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.