سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار صورت گرفت:

افتتاح ۲ پروژه مخابراتی 37 میلیارد تومانی در صنعت گاز کشور/کنتورهای هوشمندِ متکی بر اینترنت اشیا در راه است

پروژه مخابراتی محور سرخس - نکا - رشت و پروژه مخابراتی غرب کشور با هزینه ای بیش از ۳۷ میلیارد تومان در صنعت گاز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه مخابراتی محور سرخس - نکا - رشت و پروژه مخابراتی غرب کشور امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن) با هزینه ای بیش از ۳۷ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز در ساختمان شرکت مهندسی و توسعه گاز افتتاح شد.

پروژه مخابراتی غرب کشور با هدف ایجاد پوشش شبکه یکپارچه بی‌سیم و با استفاده از روزآمدترین فناوری‌های موجود سامانه‌های دیجیتال اجرا شده است.

این طرح که نخستین بار در سطح شرکت ملی گاز اجرا شده، از تاسیسات تقویت فشار گاز قم آغاز می‌شود و در مسیری به طول ۸۰۰ کیلومتر استان‌های مرکزی (تاسیسات تقویت فشار گاز اراک)، همدان (یارد و ستاد منطقه ۷ عملیات)، کرمانشاه و ایلام را در برمی‌گیرد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی مسیر، به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن، در بخشی از مسیر از امکانات موجود ارتباطی دیگر سازمان‌های دولتی از جمله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و همچنین شرکت‌های گاز استانی بهره‌گیری شده است.

مدت اجرای این طرح با احتساب زمان مشاوره و طراحی و همچنین سفارش خرید و نصب و راه‌اندازی حدود سه سال بوده و با در نظر گرفتن خرید، نصب و راه‌اندازی حدود ۹ میلیارد ریال و در بخش ارزی معادل ۵۸۵ هزار دلار هزینه داشته است.

افتتاح سامانه مخابراتی مایکروویو دیجیتال SDH سرخس - نکا - رشت

سامانه مخابراتی مایکروویو دیجیتال SDH سرخس - نکا - رشت با توجه به نیازهای عملیاتی مناطق ۴ و ۹، با هدف افزایش ظرفیت مخابراتی مسیر خط لوله سرخس - نکا - رشت و ایجاد پوشش بی‌سیم مناسب مسیر، افتتاح شد.

این پروژه به طول یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر، انتقال اطلاعات مربوط به سامانه‎های جامع مالی، ویدئوکنفرانس، دیسپچینگ، فراهم‌سازی زیرساخت اینترانت شرکت ملی گاز در مناطق عملیاتی و انتقال کانال‌های تلفنی به صورت اف‌ایکس (FX) به همراه سامانه‎های مدیریت شبکه کنترل از راه دور را بر عهده دارد.

همه تجهیزات مخابراتی با بهره‌گیری از فناوری‌های روز سامانه‎های مایکروویو دیجیتال انجام شده است.

این طرح مشتمل بر ۴۰ ایستگاه مخابراتی مایکروویو بوده که از سرخس آغاز می‌شود و در مسیر پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد استان خراسان رضوی (ستاد منطقه ۴ عملیات)، استان خراسان شمالی، استان گلستان، استان مازندران (ستاد منطقه ۹ عملیات) و هفت ایستگاه تقویت فشار گاز را تحت پوشش قرار می‌دهد، در خاتمه نیز ایستگاه کمپرسور لاکان رشت به شبکه سراسری شمال جنوب شرکت ملی گاز متصل و از این طریق به ساختمان ستاد تهران مرتبط می‌شود.

مدت اجرای این طرح با احتساب زمان مراحل طراحی، خرید خارجی، نصب و اجرای آن به همراه نصب و راه‌اندازی ۱۵ دستگاه دکل خود ایستا و ایجاد ۱۳ ایستگاه تازه تاسیس حدود سه سال طول کشیده است.

کنتور هوشمند در بستر اینترنت اشیا در راه است

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه مخابرات غرب کشور و پروژه سیستم مخابراتی مایکروویو دیجیتال سرخس_نکا_رشت ؛اظهار کرد:با تلاش مجریان و دست اندرکاران حاضر در مجموعه شرکت ملی گاز ،همت بزرگی در زمینه گازرسانی به اقصی نقاط کشور به ویژه در سرمای اخیر فراگیر و طولانی حاکم بر کشور  انجام شد.بدون کوچکترین وقفه و نگرانی از قطعی گاز وارداتی روزانه 800 میلیون متر مکعب گاز به سرتاسر نقاط کشور ارسال می شود.

وی بیان کرد:نه تنها در سرمای فراوان مشکلی در زمینه تامین نیاز گاز داخلی نداریم بلکه گاز دیگران را نیز می توانیم تامین کنیم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد:این تصور غلط است که حل مشکلات باید تنها از ناحیه دولت صورت بگیرد چرا که این مردم هستند که می توانند بخش بزرگی از مسائل را مرتفع کنند و در همه ادوار این موضوع ثابت شده است.

عراقی بیان کرد:در ارتباط با شرکت ملی گاز باید بگویم به جایی رسیده ایم که به نظر می رسد باید برخی از وظایف شرکت ملی نفت را هم انجام دهیم.بنابراین باید در ورود و استفاده از همه فناوری های کشور شرکت کنیم.تاریخ نفت کشور نشان از پیش گام بودن این صنعت در زمینه استفاده از بهترین فناوری های روز دارد.

وی گفت:شرکت ملی گاز باید به سمت استفاده از کنتور هوشمند در بستر اینترنت اشیا ورود کند تا انتقال داده ها به راحتی صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد:گردش اطلاعات بسیار مهم است.چرا که برای ارتقای اثرگذاری و اثربخشی باید به افزایش گردش اطلاعات اقدام کنیم.البته این موضوع منجر به افزایش کارایی سازمان ها می شود.

عراقی تصریح کرد:برای برند شدن و ارائه خدمات مطلوب باید سرعت انتقال اطلاعات در بستر مخابرات را افزایش دهیم.

وی گفت:در زمینه بهره مندی از فیبرهای نوری پروژه های فراوانی داریم که در سالهای اخیر افتتاح خواهد شد.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.