سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزدان مهر خبر داد؛

تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاهی در تابستان 97

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاهی در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی در تابستان سال 97 گفت: با توجه به تاکید وزیر علوم به خوابگاه‌های مناطق زلزله زده  خوشبختانه در حال احصاء آن‌ها هستیم و تابستان سال آینده یک حمایت و برنامه ویژه‌ای برای این خوابگاه‌ها خواهیم داشت و با مشارکت دانشگاه‌های مناطق مذکور، خوابگاه‌های مناطق زلزله زده را مقاوم سازی خواهیم کرد تا آسیب پذیری آن کاهش یابد.

کمبود 200 خوابگاه در کشور

وی ادامه داد: در حال حاضر ما با کمبود 200 خوابگاه مواجه هستیم که با همراهی دولت و هم افزایی که میان صندوق رفاه دانشجویان و سازمان برنامه بودجه شکل گرفته است بخش خصوصی می‌تواند در بخش خوابگاه مجردی و متاهلی ورود پیدا کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: سال آینده با 500 میلیارد تومان هم افزایی که در حال شکل دادن آن هستیم دانشگاه‌هایی که کمبود فضای خوابگاهی داشته باشند را استارت خواهیم زد و سود بانکی توسط صندوق رفاه پرداخت می‌شود.

یزدان مهر افزود: بخش خصوصی هم می‌تواند در زمین دانشگاه ساخت خوابگاه داشته و خود دانشگاه نیز می‌تواند در زمین دانشگاه خوابگاه سازی کند و از محل اجاره بهایی که از دانشجو اخذ می‌شود اقساط بانک پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که در طول برنامه ششم کمبود ۲۰۰ خوابگاه را جبران کنیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.