سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه آهن قزوین به رشت اوایل سال آینده راه اندازی می‌شود

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور گفت: با پیشرفت زیرسازی، خاک ریزی، پل سازی و تونل سازی، راه‌آهن قزوین- رشت اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی اکبر مردی مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور  در بازدید از پروژه ساخت پل بزرگ کیلومتر ۵۵ در محل تقاطع راه آهن و آزاد راه قزوین - رشت افزود: ۹۷ درصد زیرسازی راه آهن قزوین به رشت به پایان رسیده است.

مردی اضافه کرد: با ساخت این پل گامی بلند در احداث و پیشرفت پروژه بین المللی راه آهن قزوین، رشت برداشته شده است.

به گفته مردی؛ تاکنون هشت کیلومتر پل خاص و ۲۲ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر گالری تونل مسیر در پروژه راه آهن قزوین به رشت ایجاد شده و ۲۲ میلیون مترمکعب خاک برداری به پایان رسیده است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این مسیر هزینه شده و برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هم نیاز است.

وی اضافه کرد: طول راه آهن قزوین به رشت ۱۶۴ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.

به گفته مردی، بزرگترین پل ریلی کشور با هزار و ۴۳۰ متر در این مسیر بر روی دریاچه سد منجیل اجرا شده است که از نظر فنی بسیار اهمیت دارد.

مردی با اشاره به صرفه جویی در هزینه‌های سوخت و حمل و نقل کالا و مسافر، بیان کرد: راه آهن قزوین به رشت و آستارا بخشی از کریدور شمال به جنوب، کریدور اوراسیاست وکشور‌های اروپای شرقی و قفقاز را از خلیج فارس، دریای عمان، اسیای جنوبی و شرقی، چین و هند متصل می‌کند و مسیر فعلی نیز بسیار کوتاه می‌شود.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور اضافه کرد: امسال اعتبارات نقدی، اسناد خزانه و اوراق مشارکت به موقع تامین شده است.

به گفته مردی، ۸۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده و ۳۸۰ میلیارد تومان نقدی نیز تامین شده است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور افزود: در حال حاضر تنها یک مسیر برای اتصال شمال با کشور به صورت ریل داریم که با ساخت این مسیر دومین شبکه ریلی شمال کشور به بهره برداری می‌رسد.

مردی با بیان اینکه این شبکه ریلی از سال ۸۵ آغاز شده است گفت: این پروژه به دلیل عبور از مناطق کوهستانی و جنگلی و صعب العبور کمی طولانی شده که ساخت تونل‌ها و پل‌های خاص کمی زمان بر است.

مردی بیان کرد: در برخی مواقع تونل‌ها ریزش داشت و در هنگام احداث به سفره‌های آب زیرزمینی برخورد می‌کردیم که کار را طولانی و سخت می‌کرد.

وی اظهار کرد:درحال حاضر ۴ کیلومتر از زیرسازی مسیر ریلی قزوین به رشت باقیمانده وپل محدود ۵۵ کیلومتری گلوگاه در حال تکمیل شدن بخش دهنه آن است که فقط دهنه آن ۱۰۰ متر است و هر تیزر ۲۵۰ تن وزن دارند که نصب آن کار فنی بزرگی است.

مردی اضافه کرد: ۵۲ تونل به طول ۲۲ کیلومتر و ۸ کیلومتر پل در این مسیر ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

بازدید علی اکبر مردی  از راه آهن قزوین - رشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
به همین خیال باش