سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبنای فعالیت در دستگاه اهل بیت باید بر اساس اخلاص باشد

مبنای هیأت داری و فعالیت در دستگاه اهل بیت(علیهم السلام) باید بر اساس اخلاص باشد و اینگونه است که مخاطبان، اثر مثبتی از مجالس مذهبی می گیرند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاج منصور ارضی در همایش مسئولین بسیج مداحان سراسر کشور و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت(علیهم السلام) اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی برای ایجاد همدلی بیشتر و نزدیک شدن شیوه های برپایی مجالس مذهبی به یکدیگر، مؤثر است.

این مداح پیشکسوت به شهادت بسیجی مدافع امنیت، شهید محمد حسین حدادیان گفت: این جوان دلداده انقلاب و امام حسین(علیهم السلام) بود، مدت ها با اغتشاشگران منطقه پاسداران درگیر بود و در نهایت به دست آشوب گران به شهادت رسید؛ در واقع باید گفت که پایان راه نوکر و دلداده حضرت سیدالشهدا شهادت است.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های موجود در عرصه مداحی، اذعان کرد: بسیاری از آسیب ها و مسائل پیش آمده در این عرصه همچون مسئله شیعه و سنی، با وجود فتاوای مراجع تقلید، تکلیفشان مشخص است.

ارضی ضمن هشدار نسبت به بروز برخی رقابت های ناسالم میان مداحان گفت: تمامی نوکران دستگاه امام حسین(علیهم السلام) در مرتبه بالایی قرار دارند، پس نباید برای ارتقا جایگاه خود در جامعه به رقابت ناسالم و تخریب مداح های دیگر پرداخت، باید از شعر و مدح اهل بیت(علیهم السلام) فارق از اینکه سراینده شعر کیست، لذت ببریم.

وی تأکید کرد: مبنای هیأت داری و فعالیت در دستگاه اهل بیت(علیهم السلام) باید بر اساس اخلاص باشد و اینگونه است که مخاطبان، اثر مثبتی از مجالس مذهبی می گیرند.
این مداح با تأکید بر پرهیز از اشرافی گری و دنیا پرستی، افزود: باید مراقب باشیم که توجه و احترام مردم ما را مغرور نکند و لذت های دنیا زیر زبانمان مزه نکند، هرگاه توانستیم از لذت های دنیوی دل بکنیم، آن گاه اشعار و مدیحه سرایی ما اثری دل نشین می گذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهادت ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.