سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل شیوع عوارض چشمی دیابت در کشور چیست؟

دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی عوامل شیوع عوارض چشمی دیابت در کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلیل قاسمی فلاورجانی دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی در این همایش که امروز برگزار شد، گفت: شیوع عوارض چشمی دیابت در کشور به واسطه شهر نشینی، کم تحرکی، سبک زندگی  و افزایش فشار خون رو به افزایش است و باید روی موضوع پیشگیری از عوارض چشمی دیابت بحث و بررسی کنیم.

وی افزود: روش های پیش آگهی آثار قند روی چشم خوب است؛ به شرطی که این عارضه ها در مراحل اولیه جدی گرفته شود و افرادی که در معرض خطر هستند بدانند باید در گام اول به متخصصین چشم پزشکی مراجعه کنند.

قاسمی اظهار کرد: بعد از آسیب  شبکیه چشم که بیماران قندی به آن مبتلا می شوند تمام هم و غم ما برای جلوگیری از کوری است و در این راستا افرادی که مستعد  بیماری های دیابت هستند و سابقه فامیلی دارند باید در گام اول به پزشک متخصص مراجعه کرده و در فواصل مشخص حداقل در سال یک بار تحت مداخله درمانی قرار بگیرند.

ضرورت غربالگری افراد دیابتی در جامعه جدی است

قاسمی فلاورجانی با توجه به آمار روبرو رشد دیابت و آسیب های چشمی ناشی از آن گفت: ضرورت غربالگری افزایش بیماری های چشمی موضوعی است که باید آن را جدی بگیریم و اگر اثر سوءقند روی شبکیه به زودی تشخیص داده شود، جلوی کاهش دید گرفته می شود و شاهد اقدامات درمانی خواهیم بود.

دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی گفت: این همایش، همایش های متعددی را در بر می گیرد و می تواند الگویی بهینه برای سایر گروه های آموزشی باشد و با حضور 170 سخنران در عرصه چشم پزشکی می توانیم بگوییم در کمترین وقت و با بهینه سازی شاهد نتایج موثری خواهیم بود.

در هر خانواده یک نفر عیوب انکساری دارد

دبیر علمی دومین همایش بهاره چشم پزشکی افزود: تقریبا در هر خانواده یک نفر عیوب انکساری دارد که می توانیم روی این موضوعات کار کنیم و خوشبختانه انتخاب صحیح بیمار در جریان های چشمی موضوع مهمی است که به آن توجه داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.