سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریعتمداری در دیدار سه وزیر عراقی تأکید کرد:

نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شود

وزیر صنعت با اشاره به سفر قریب الوقوع معاون اول رئیس جمهوری ایران به عراق گفت: امیدوار است این سفر، نقشه راه همکاری اقتصادی بین دو کشور را ترسیم کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه، یکی از عوامل مهم در توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور دانست و اظهار کرد: با ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدید، امکان حل مسأله تعامل بانکی بین دو کشور وجود دارد.

وی بر ضرورت تعریف کردن یک سقف مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری (غیر نفتی) بین دو کشور 6 میلیارد دلار است که این رقم در شأن دو کشور همسایه و مرزهای گسترده‌های آنها نیست.

شریعتمداری بیان کرد: برای تحقق توسعه اقتصادی بین دو کشور باید مناسبات از روابط ساده تجاری به روابط پیچیده تر در زمینه‌های فنی و مهندسی و همکاری صنعتی و ساختمان سازی گسترش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به منظور توسعه مناسبات اقتصادی به ویژه در حوزه فنی و مهندسی پیشنهاد تشکیل یک هیئت مشترک کرد که وزیر مسکن و شهرسازی عراق از این پیشنهاد استقبال کرد.

خانم آن نافع در این دیدار همچنین بر ضرورت پایدار کردن همکاری های اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی عراق همچنین در پاسخ به خواست وزیر ایرانی در خصوص مطالبات معوقه مالی شرکت‌های ایرانی فعال در عراق، گفت: برای رفع این مشکلات و پرداخت مطالبات مالی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

دیدار وزیر صنعت ایران با سه وزیر عراقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.