سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قرارداد خرید اتوبوس از شرکتی که وضعیت نامشخصی دارد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از یک شرکت لهستانی گفت: مالک این شرکت‌ بر سر برند آن یک دعوای حقوقی در دادگاه دارد.

محمد علیخانی‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قرارداد خرید 2 هزار دستگاه‌ اتوبوس‌ از لهستان‌ با عاملیت‌ بانک شهر اظهار کرد: شرکت فروشنده، شرکت ایکاروس‌ است و در این شرکت اختلافی میان یکی از خریداران و مالک اصلی بر سر برند به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: با بررسی‌های فراوان این وضعیت را به شهردار تهران گزارش دادیم‌ و اعلام کردیم‌ که چنین معضلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فارغ‌ از نام شرکت و دعوایی که آن طرف وجود دارد، قرارداد منعقد شده است، افزود: این خرید باید صورت بگیرد و موضوع به سرانجام برسد.

علیخانی با تأکید بر اینکه این قرارداد با شرکتی تحت عنوان ایکاروس‌ بسته شده است، گفت: مالک این شرکت بر سر این برند یک دعوای حقوقی در دادگاه دارد و ما در گزارشات دریافتی، این موضوع را منعکس کردیم‌ تا در جریان باشند و بعداً به مشکل بر نخورند.

وی با بیان اینکه این قرارداد بسته شده است، تأکید کرد: ما به دعوای آن‌ها کاری نداریم و طبق‌ قرارداد باید 2 هزار دستگاه اتوبوس‌ تحویل دهند.

رئیس‌ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه علاوه بر تهران، شهرداری‌های دیگری هم متقاضی‌ دریافت اتوبوس هستند، گفت: سهمیه‌ مشخصی‌ وجود ندارد و توزیع بر مبنای میزان درخواست شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه تا چند وقت پیش بعضی از شهرداری‌ها قرارداد خرید این اتوبوس‌ها را با بانک شهر امضاء کرده بودند، تصریح کرد: تا آن موقع هنوز شهرداری تهران قراردادی برای این کار امضاء نکرده بود.

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل بر سر اصل خرید اتوبوس‌ است، گفت: از آنجایی که شهرداری اتوبوسرانی‌ را به بخش خصوصی واگذار کرده است، اگر دوباره خودش اتوبوس خریداری کند، این کار دوباره تضاد ایجاد می‌کند و باید به بخش خصوصی بدهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های بخش خصوصی از 8 سال کارکرد عبور کرده‌اند، گفت: آن‌ها سن فرسودگی‌ را گذرانده‌اند و باید کمک کرد تا نوسازی شوند.

رئیس‌ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه بعید است شهرداری اتوبوس‌ها را خریداری و سپس آن‌ها را واگذار کند، ادامه داد: باید بستری فراهم شود تا بخش خصوصی خودش بتواند اتوبوس‌هایش را نوسازی کند و اینکه شهرداری‌ها اتوبوس‌ بخرند، موضوعی است که زیر سئوال است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری اتوبوس‌ خریداری کند در این شرایط‌ تکلیف‌ اتوبوس‌های فرسوده بخش خصوصی چه می‌شود؟، تصریح کرد: این وضعیت یک مشکل است که باید سیاست‌های شهرداری و معاونت حمل و نقل در این بخش روشن‌ شود که اگر می‌خواهند اتوبوس‌ بخرند، به چه شکلی باید این کار را انجام دهند و با بخش خصوصی چه خواهند کرد.

انتهای پیام/

خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از یک شرکت لهستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
این چه وضعی؟
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
فصل داغ تابستان خوزستان داه میاددرحالیکه تودزفول تمام اتوبوسهاش کولراشون خرابه وحتی ایستگاههاهم کولرندارند درحالیکه توبعضی استانهاکه هواگرم نیست دیدم ایسگاههاکولردارندبارهابا سازمان اتوبوسرانی تماس گرفتم هرباروعده یکی دوماه دیگه روبرای تهیه اتوبوس کولرداردادن امابازم تابستون داره میادهیچ خبری نیست ماکه ازآخرفروردین تابستونمون شروع میشه یه فکری بکنیدبراگرد خاک مشکله تهیه اتوبوس که انقدسخت نیست
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اصلا چنین شرکتی وجود ندارد
سعید
۱۱:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام
ایکاروس یک شرکت مجارستانی است نه لهستانی که در دهه هفتاد تعدادی از اتوبوسهای شهر تهران از این برند بود.
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
امیدوارم استاندارد لازم را داشته باشه
مهدی
۱۱:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چندین سال قبل در شهر مشهد از اتوبوسهای ایکاروس استفاده می شد. صدای زیاد با موج صدای آزاردهنده و دود زیاد از مشخصه های بارز آنها بود. امیدوارم در تولیدات جدید برطرف شده باشد
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چند تا شرکت خودرو ساز داریم که تو کشور اتوبوس تولید میکنن حالا مسئولین میخوان از لهستان اتوبوس بخرن.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اسکانیا ولوو
ایران خودرو دیزل اسنا
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
وقتی ما در کشور خودروی سازی داریم که تولید ماشین آلات سنگین دارد و متعلق به کشورمان هست چرا باید از شرکت های لهستانی خریداری کنیم؟
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
خدایا به فریادمون برس
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
خدایا به فریادمون برس
یه مرد
۰۸:۵۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
ینی واقعا ما توان تولید اینا رو نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اردبیل اتوبوس تولید میکنه اصفهان اتوبوس تولید میکنه ایران خودروی کرج هم اتوبوس قبلا تولید میکرد به جای سفارش داخلی از خارجی های درجه دو اتوبوس میخرید؟