سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کولیوند در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

کسب رتبه نخست تهران در آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال/ دست‌ها آسیب‌پذیرترین عضو در چهارشنبه‌سوری

سرپرست اورژانس کشور گفت: تهران بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری امسال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در حاشیه مانور ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهارشنبه سوری امسال خوشبختانه تعداد مصدومان، 30 درصد و افراد بستری شده در بیمارستان های سراسر کشور به میزان 50 درصد نسبت به سال گذشته  کاهش یافته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار فوتی های چهارشنبه سوری96 نسبت به سال گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین آمار مصدومان مربوط به دست و سپس چشم بوده است، افزود: بیشترین حوادث چهارشنبه سوری مربوط به شهر تهران و کمترین حوادث مربوط به استان های لرستان، چهار محال و بختیاری و هرمزگان بوده است.

کولیوند عنوان کرد: حدود 30 درصد از مصدومان حوادث چهارشنبه سوری مربوط به رهگذران بوده است و به طور کلی قسمت اعظم مصدومان در سنین بین 6 تا 29 سال بوده است که همگی قشر جوان جامعه محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه اسامی مراکز درمانی خدمت رسان برای چهارشنبه سوری تصویب و متخصصان مختلف در بیمارستان ها مستقر بودند، گفت: شلوغ نبودن مراکز درمانی به دلیل توزیع مناسب مصدومان در مراکز درمانی بوده است؛ از میان سه هزار و 446 مصدوم، 825 نفر دچار سوختگی درجه 2 و 3، 52 قطع عضو، 318 بستری، 11بستری در بخش مراقبت های ویژه، 1447 مصدوم دست، 1113 مصدوم چشم و  4 نفر فوت کرده اند.

سرپرست اورژانس کشور یادآور شد: از همه اصحاب رسانه به خصوص رسانه ملی و والدین به دلیل توجه شان تشکر و قدردانی می کنم و امیدواریم فرهنگ سازی و آموزش به صورت گسترده تر انجام شود تا سال آینده شاهد کاهش حوادث چهارشنبه سوری باشیم.

انتهای پیام/

آمار فوتی های چهارشنبه سوری 96

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.