سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت پذیرش روزانه مهمانان نوروزی فرهنگی در فارس ۹۰ هزار نفر است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس ظرفیت پذیرش روزانه آموزش و پرورش این استان برای اسکان مسافرین نوروزی را ۹۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامعلی حق‌شناس معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: برای نوروز امسال آموزش و پرورش استان فارس ۶۸ پایگاه اسکان نوروزی در سراسر این استان پیش‌بینی کرده که شامل ۶۸۰ آموزشگاه، ۱۳ هزار ۴۷۲ کلاس درس به همراه سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و ورزشی، اردوگاه‌ها و تمامی مراکز رفاهی و خانه‌های معلم است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸ هزار ۶۵۲ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۴۷۳ نفر شب به صورت اینترنتی محلس اسکان نوروزی خود را در فارس رزرو کرده‌اند افزود: در نوروز ۹۷ و سطح کلان‌شهر شیراز پنج پایگاه اسکان، ۵۷۰ مدرسه با ۵ هزار ۱۵۰ کلاس درس، ۵ خانه معلم و مرکز رفاهی با بیش از ۱۲۰ اتاق، پنج خوابگاه دانش آموزی با بیش از ۴۰۰ تخت، ۶۰۰ تخت در قالب سه خوابگاه دانشجویی و ۸ سالن ورزشی آماده پذیرش هستند.

حق‌شناس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ درصد کل پذیرش مدارس کشور در استان فارس انجام شده افزود: در پنج سال گذشته آموزش و پرورش فارس توانسته رتبه اول اسکان فرهنکیان را در سطح کشور به دست آورد و بیشترین بیشترین مسافرینی که وارد فارس شده‌اند از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بوده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در نوروز سال گذشته مجموع پذیرش نوروزی مسافرین در این استان سه میلیون نفر بوده که نزدیک به ۶۲ درصد آنان در مدارس و توسط آموزش و پرورش اسکان داده شده‌اند.
انتهای پیام/ر

فارس آماده استقبال از مسافران نوروزی

برچسب ها: نوروز ، آموزش و پرورش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.