سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گمرک اعلام کرد:

شکسته شدن رکورد کشف قاچاق انسان توسط ماموران گمرک

تعداد کشفیات قاچاق انسان در گمرک در ماه نخست سال ۹۷ به ۵۶ نفر رسید و رکورد جدید کشفیات قاچاق انسان در یک ماه توسط ماموران گمرک به ثبت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی گمرک؛­ ماموران گمرک بازرگان در تازه ترین عملیات مبارزه با قاچاق، از سه دستگاه تریلی ترکیه ای 13 ­نفر را کشف و دستگیر کردند.­

ماموران گمرک تا کنون 17 محموله قاچاق انسان را کشف کرده اند که در تازه ترین عملیات از یک دستگاه تریلی با بار هندوانه، یک خانواده 4 نفره تبعه پاکستانی ، یک تبعه افغان و یک نفر ایرانی را کشف و دستگیر کردند. بر همین اساس، در عملیات کشف قاچاق انسان، این 6 نفر در یک دستگاه تریلی از مبدا ارومیه به مقصد ترکیه در میان بار هندوانه مخفی شده بودند که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان و به کمک دستگاه ایکس ری این افراد شناسایی شدند.

در عملیات دیگری، ماموران گمرک از یک دستگاه تریلی ترانزیتی 3 نفر از اتباع کشورهای همسایه شامل یک مرد و دو زن را کشف و دستگیر کردند، این تریلی از مبدا ازبکستان به کشور ترکیه حامل بار pvc بود که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان کشف شد .­

در ادامه عملیات مبارزه با قاچاق انسان ماموران گمرک موفق شدند از یک دستگاه تریلی حامل بار پنبه از مبدا ازبکستان یک خانواده 4 نفره شامل یک زن و مرد و دو بچه را به کمک دستگاههای ایکس ری کشف کنند.

با الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاههای کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است چنانچه کشفیات متعدد قاچاق از سوی گمرک ایران این سازمان را در رده ­یکی از موفق ترین کشورهای عضو در سازمان جهانی گمرک قرار داده است.

گمرک ایران توانست در سال گذشته مقام نخست­ ­در کشفیات مواد مخدر و مقام دوم در کشفیات قاچاق کالا را در دنیا به نام خود ثبت کند.

انتهای پیام/

کشف 17 محموله قاچاق انسان توسط ماموران گمرک

 

برچسب ها: گمرک ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.