سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیلات ۳۷۵ میلیاردی به ۱۵ هزار واحد روستایی مازندران

تسهیلات ۳۷۵ میلیارد تومانی برای بهسازی ۱۵ هزار واحد روستایی امسال در مازندران پرداخت می‌شود.

محمدخانی نوذری مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی مازندران درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه امسال در طرح ویژه بهسازی ۱۵ هزار واحد روستایی با  تسهیلات ۳۷۵  میلیارد تومان در استان نظرگرفته شده است گفت: تسهیلات بهسازی برای هر واحد ۲۵ میلیون تومان و با کارمزد ۵ درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه هیات دولت، بانک‌ها از سفته‌های زنجیره‌ای یا سند‌های روستایی که از طرف بنیاد مسکن به روستاییان داده شده به عنوان ضامن بهره ببرند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: ۷۰۰ ناظر خدمات مهندسی و ۱۵۰ دفتر روستایی فنی و مهندسی برای بهسازی و ساخت واحد‌های روستایی در استان فعالیت دارند.

محمد خانی نوذری با بیان اینکه از ۵۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی، ۱۷۰ هزار واحد با تسهیلات اختصاص یافته مقاوم سازی شدند افزود: روستا‌هایی که تا ۲۵ کیلومتر از شهر‌ها واقع شده اند، تحت پوشش قرار گرفته و واحد‌های ساختمانی در آن‌ها مقاوم سازی شدند.

وی یکی از مشکلات بنیاد مسکن را نبود آمار دقیق از واحد‌های کم دوام یا بی دوام روستا‌ها دانست و گفت: آمار‌های موجود از طریق سرشماری و به صورت میانگین در بعضی روستا‌ها انجام شد و به همین دلیل دقیقا مشخص نیست که در هر روستا چند واحد نیاز به مقاوم سازی دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود: علاوه بر تسهیلات بانکی، وام بلاعوض ۸ میلیون تومان به محرومین و قشری که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌های دارای دو معلول و یک معلول زیر چتر حمایتی بنیاد مسکن خواهند بود گفت: با همکاری سازمان بهزیستی، ۲۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای یک معلول ساخته شد.

انتهای پیام /ر

مقاوم سازی ۹۰ درصد واحد‌های روستایی مازندران تا پایان برنامه ششم توسعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.