سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی گیلان در پی افزایش محسوس دمای هوا

هواشناسی گیلان با توجه به افزایش محسوس دمای هوا به بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد دادرس سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان امروز گفت:دمای هوای استان تا اوایل هفته آینده به تدریج ۳ تا ۷ درجه افزایش می‌یابد به طوری که دمای هوا در نواحی جنوبی ۳۶ تا ۴۰ درجه سانتی گراد و در دیگر مناطق جلگه‌ای استان ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود و با توجه به گرمای هوا در روز‌های آینده بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته کنونی محسوس‌تر است افزود: کودکان، سالمندان و بیماران قلبی - عروقی تا حد امکان از تردد در ساعت اوج گرما خوداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان به کشاورزان و صاحبان واحد‌های تولیدی به ویژه مرغداران و گلخانه داران هم تاکید کرد: تمهیدات لازم را برای مقابله با افزایش دمای هوا بیاندیشند.

محمد دادرس از شهروندان و گردشگران خواست برای جلوگیری از آتش سوزی از روشن کردن آتش در جنگل خودداری کنند.

وی گفت: دریای خزر با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر از امروز تا اوایل هفته آینده برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا مناسب است.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای کنونی هوای رشت، مرکز گیلان ۳۱ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۶۶ درصد است.

 

انتهای پیام/م.ع

هواشناسی گیلان در پی افزایش محسوس دمای هوا هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.