سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا و ژاپن یک توافقنامه «تاریخی» تجارتی امضا کردند

اتحادیه اروپا و ژاپن در پاسخ به سیاست «حمایت‌گرایی» تجاری آمریکا، توافقنامه‌ای «تاریخی» در زمینه تبادل آزاد تجاری امضا کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره مباشر، سران اتحادیه اروپا و ژاپن توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند؛ توافقنامه‌ای که تاریخی توصیف شده و همچون پاسخی به سیاست حمایت‌گرایی محسوب می‌شود، سیاستی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پیش گرفته است.

در همین حال رئیس کمیسیون اروپا ژاپن را شریک تجاری قابل اعتماد اروپا دانست. رئیس شورای اروپا نیز توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن را پیام آشکاری برضد سیاست حمایت گری ارزیابی کرد.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، روز سه‌شنبه در توکیو با اشاره به تعرفه‌های گمرکی که اخیرا آمریکا  اعمال کرده است، گفت: توافق مبادله آزاد که روز سه‌شنبه بین اتحادیه اروپا و ژاپن امضا شد «پیامی آشکار» خطاب به حمایت‌گرایی است.

او در کنفرانس خبری پس از امضای این سند گفت: «ما پیامی آشکار فرستادیم و آن این بود که ما جبهه‌ای مشترک علیه حمایت گرایی داریم.»

ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، نیز در کنار شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، گفت: «ما نشان می‌دهیم که ما قویتر هستیم و هنگامی که با هم همکاری کنیم جایگاه بهتری داریم.»

انتهای پیام/

امضای توافق تجاری اتحادیه اروپا و ژاپن

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۶ تير ۱۳۹۷
كلا كانادا و استراليا و ژاپن و اروپا و كره جنوبي و انگليس و ايسلند و آمريكاي جنوبي بايد تواققنامه بدون مرز امضا كنن