سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران متحد یا دوست ترکیه نیست

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که به ترکیه سفر کرده است با تاکید بر موضع ضد ایرانی خود ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، "مارشال بیلینگسلیا" معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم روز گذشته و پس از دیدار با مقامات ترکیه در خصوص موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت این کشور (آمریکا) درباره پیامدهای خروج از توافق هسته‌ای ایران (برجام) برای اقتصاد ترکیه حساس است.

وی افزود: در پی خروج آمریکا از برجام اولین تحریمی که علیه ایران اعمال خواهد شد در اوایل آگوست خواهد بود و پس از آن نیز تحریم خرید و فروش نفت و بانک مرکزی ایران در ماه نوامبر اعمال خواهد گردید.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت ممکن است که ایران همسایه ترکیه باشد، اما متحد یا دوست این کشور نیست.


بیشتر بخوانید: تاکید ترکیه بر اهمیت روابط با ایران در دیدار با مقامات آمریکایی


ترامپ در تاریخ ۱۸ اردیبهشت طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام را اعلام کرد. وی همچنین گفت تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتری در بازه ۹۰ تا ۱۸۰ روز علیه ایران باز خواهند گشت.

ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند. این در حالی است که مقامات مختلف ترکیه بارها تاکید کرده‌اند از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی نخواهند کرد و روابط تجاری خود با تهران را به خاطر واشنگتن برهم نمی‌زنند.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران برداشته شود.

انتهای پیام/

اظهارات ضد ایرانی معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفر به ترکیه

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.