سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمترین میزان آب مصرفی در ذوب آهن نسبت به 20 تا 30 سال گذشته

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت : در سال جاری مشابه سال گذشته، کمترین میزان آب نسبت به۲۰ تا ۳۰ سال گذشته در ذوب آهن اصفهان مصرف شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، تولاییان سرپرست معاونت بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: تولید مجدد ریل U۳۳ از روزهای آخر خرداد ماه در کارگاه نورد ۶۵۰ آغاز شده است. برنامه شرکت این است که در مرداد ماه یک محموله سه هزار تنی که تمام مراحل تایید فنی آن طی شده باشد به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل بدهیم. در این خصوص برنامه‌ای تعیین شده که تحویل در ماه‌های اول سه هزار تن بوده و در ماه‌های آتی این عدد افزایش یابد.

وی افزود: در بحث تولید ریل UIC۶۰ با توجه به اینکه شمش مورد نیاز آن از کارگاه فولاد سازی تامین و در مرداد ماه نیز مراحل راه اندازی VD انجام می‌شود امیدواریم بتوان تا آخر مردادماه تولید آزمایشی شمش ریل UIC۶۰ را در فولاد سازی انجام دهیم و در شهریور ماه شمش قابل تحویل به نورد ۶۵۰ تولید شود. طبیعتاً مراحل اجرایی تولید انبوه ریل UIC۶۰ در نورد ۶۵۰ از مهرماه انجام می‌شود و پیش بینی ما این است که با شرایط و امکاناتی که داریم در نیمه دوم سال جاری ریل UIC۶۰ را نیز به مشتری تحویل خواهیم داد.

سرپرست معاونت بهره برداری ذوب آهن خاطر نشان کرد: واقعیت این است که تاکنون یک محموله ۵۰۰ تنی ریل را تحویل داده‌ایم و به منظور جلب رضایت مشتری باید بتوانیم طی چند مرحله حداقل محموله های سه هزار تنی را تحویل راه آهن بدهیم.

این مقام مسئول در خصوص استانداردهای ریل نیز گفت: مراحل تولید ریل مطابق با استاندارد صورت می‌گیرد. استانداردی که قبلاً در دنیا و کشور ما نیز وجود داشت فیش UIC۸۶۰ بود اما در حال حاضر استاندارد پیشرفته تر و سختگیرانه تر EN ۱۳۶۷۴-۱ مورد توجه است. سیاست کلی راه آهن جمهوری اسلامی این است که از ریل با استاندارد جدید استفاده کند و ما نیز به آنها حق می‌دهیم که محصولی مطابق با بروزترین استانداردها درخواست کنند و این وظیفه ما است که به عنوان یک تولید کننده مطابق با این استانداردها عمل کنیم.

تولاییان اضافه کرد: نماینده بازرسی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در حال حاضر شرکت BV (بیرووریتاس) است و تمام مراحل تولید ریل، مدارک فنی و تست‌ها را بررسی می‌کند و پس از نظارت بر روی کلیه مراحل تولید و تایید شرکت مذکور، ریل تولیدی قابل ارائه به راه آهن است. ذوب آهن اصفهان به عنوان تولید کننده این محصول استراتژیک که با جان انسان‌ها ارتباط دارد همکاری لازم را در راستای تولید محصول کیفی همواره مد نظر دارد.

سرپرست معاونت بهره برداری برنامه تولید ۲ میلیون و پانصد هزار تن را قابل تحقق عنوان و اظهار کرد: در ماه‌های خرداد و تیر به دلیل مشکل آب که به صورت پیش بینی نشده به کارخانه تحمیل شد، زمان را از دست دادیم، اما در حال حاضر شرایط آب به صورت تقریباً پایدار رسیده است. خوشبختانه با شرایط فعلی تمام خطوط اصلی تولید مشغول به کار هستند و مانعی برای تولید وجود ندارد، امیدواریم با تامین به موقع و مستمر مواد اولیه مطابق با برنامه پیش بینی شده، حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که میزان مصرف آب شرکت در مقایسه با مدت‌ مشابه چگونه است، گفت: همان طور که همه مطلع هستیم آب رودخانه زاینده رود در آذرماه به شدت کاهش یافت و کارخانه دقیقاً بر اساس پیش بینی‌ها و راهکاریی که برای شرایط اضطراری لحاظ کرده بود، از این وضعیت عبور کرد.

سرپرست معاون بهره برداری شرکت با بیان اینکه در ابتدای تابستان امسال روزانه هزار متر مکعب کمتر آب مصرف کردیم و تولید نیز ادامه یافت، اظهار کرد: در سال جاری مشابه سال گذشته، کمترین میزان آب نسبت به۲۰ تا ۳۰ سال گذشته در ذوب آهن اصفهان مصرف شد. تامین آب طی ماه‌های اخیر با حمایت‌های معاونت برنامه ریزی و توسعه و همچنین مدیریت حراست شرکت که در چارچوب روابط استانی کمک شایان توجهی در این زمینه داشتند، انجام شد.

تولاییان در ادامه به راه‌اندازی کوره یک با وجود فعال بودن کوره‌های دو و سه اشاره کرد و گفت: همچنان ظرفیت خالی برای کوره‌های دو و سه وجود دارد و لازم است که  به جز توجه به کمیت در تهیه مواد اولیه با کیفیت مناسب (زغال و کک خارجی) برنامه ریزی شود. در صورت تامین این مواد، قابلیت افزایش ظرفیت این دو کوره نیز وجود دارد. طبیعی است زمانی که در کارخانه همچنان ظرفیت خالی وجود دارد، راه اندازی کوره یک معنا و مفهومی نداشته باشد. از این رو بر اساس سیاست‌های کلان شرکت ابتدا ظرفیت کوره‌های موجود به حداکثر رسیده و طبیعتاً در صورت ایجاد شرایط مورد نظر، برای راه‌اندازی کوره یک نیز برنامه‌ریزی می‌شود. هر چند این بدان معنا نیست که کوره یک را آماده نکنیم، تمام تلاش‌ها در این خصوص انجام می‌شود، اما تعمیرات کوره بلند را برای راه‌اندازی همچنان دنبال می‌کنیم.

وی گفت: با ظرفیت‌های دو کوره فعلی بدون در نظر گرفتن شرایط ویژه می‌توانیم روزانه حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تن تولید داشته باشیم. استانداردهای جهانی بالاتر از اینها است اما زیرساخت‌هایی لازم دارد که در حال حاضر برای ما وجود ندارد. با این وجود تولید فوق قابل تحقق است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.