سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته‌اید؛بخوانید!

در این گزارش به شما می‌گوییم که درگاه‌های پرداخت امن چه مشخصاتی دارند و اگر مورد چنین کلاهبرداری‌هایی قرار گرفتید، چه کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک دیالوگ ساده بین او و فامیل دورشان شکل گرفته است. او برای یک مشکل ساده پیام داده است که می‌خواهد جزوه کنکور بخرد، اما هرکاری می‌کند صفحه باز نمی‌شود. قیمت جزوه هم آن‌قدر ناچیز است که لحظه‌ای تردید نمی‌کنی که کمکش کنی، فقط ٥‌هزار تومان. به محض این‌که صفحه پرداخت را باز می‌کنی و اطلاعات کارتت را وارد می‌کنی تمام حسابت خالی می‌شود!

فامیل دور که روحش از هیچ چیز خبر ندارد، می‌گوید صفحه اینستاگرامش هک شده است. آدرس اینترنتی درگاه پرداخت را که چک می‌کنی متوجه می‌شوی واژه SADAD را که مربوط به یک درگاه پرداخت رسمی است SEDAD نوشته است. آدرس را نتوانسته است در دامنه امن‌تر IR ایجاد کند و برای فریب دادن دیگران در آدرسش کلمه IR را تایپ کرده است. همین سوتی‌های کوچک که در نگاه اول به چشم نمی‌آید، کافی است که کاربران سهل‌انگار آن را با نشانی‌های رسمی اشتباه بگیرند و کلاه گشادی سرشان برود.

این ماجرای یک کلاهبرداری اینترنتی با درگاه‌های پرداخت جعلی است. در این گزارش به شما می‌گوییم که درگاه‌های پرداخت امن چه مشخصاتی دارند و اگر مورد چنین کلاهبرداری‌هایی قرار گرفتید، چه کنید؟

روش جدید سرقت اینترنتی

یکی از روش‌هایی که این روز‌ها در اینستاگرام با استفاده از آن کلاهبرداری‌های بزرگی می‌شود، هک کردن صفحه‌های شخصی افراد و فرستادن پیغام برای دوستان و آشنایان آن‌ها و تقاضای خرید اینترنتی است.

به عنوان مثال دوست شما ممکن است در بخش دایرکت اینستاگرام برایتان پیغامی بفرستد و بخواهد چیزی را برایش دانلود کنید که قیمت آن بسیار پایین است. وقتی شما لینک فرستاده شده را باز می‌کنید، صفحه پرداخت اینترنتی یکی از بانک‌ها را می‌بینید که در آن از شما اطلاعات کارت بانکی‌تان پرسیده شده است.

طبیعی است که برحسب اعتماد به دوست‌تان که این لینک را برایتان فرستاده، اطلاعات کارت بانکی‌تان را وارد می‌کنید و بعد از دقایقی کوتاه فرد کلاهبردار تمام موجودی حساب شما را خالی می‌کند و پیج دوست مورد نظر هم از دسترس شما خارج می‌شود. اینجاست که شما ناگهان متوجه می‌شوید در چه «هچلی» افتاده‌اید. وقتی با دوست مورد نظر تماس می‌گیرید و این پاسخ را از او می‌شنوید که چند ساعتی می‌شود اینستاگرامش از دسترس خارج شده و حتی با وارد کردن آدرس ایمیلش هم نمی‌تواند به حساب کاربری‌اش وارد شود، می‌فهمید که با یک هکر و کلاهبردار حرفه‌ای طرف بوده‌اید که از این طریق توانسته به اطلاعات کارت شما دسترسی پیدا کرده و در طول یک دقیقه حساب شما را خالی کند، بنابراین از درخواست مجازی دوستان‌تان برای پرداخت پول مطمئن شوید.

فروشگاه‌های آنلاین جعلی

کلاهبرداری از طریق صفحه‌های تقلبی پرداخت‌های اینترنتی یکی از شایع‌ترین کلاهبرداری‌هایی است که در اینترنت رخ می‌دهد. فروشگاه‌های آنلاین تقلبی با طراحی صفحه‌های تقلبی پرداخت کلاه‌های گشادی سر مشتریان خود می‌گذارند و به محض دست پیدا کردن به اطلاعات کارت‌ها و رمز‌های اینترنتی اقدام به خالی‌کردن حساب مشتری خود می‌کنند.

این روز‌ها خرید آنلاین یکی از جا افتاده‌ترین و متداول‌ترین خرید‌ها در دنیاست که در ایران هم رواج زیادی پیدا کرده و همین موضوع دردسر‌هایی را برای علاقه‌مندان به این نوع از خرید ایجاد کرده است. بسیاری از شرکت‌های تولیدی و ارایه محصول با ایجاد وب‌سایت‌هایی که مجوز مراکز قانونی را دارند، اقدام به فروش محصولاتشان به صورت آنلاین می‌کنند، اما کلاهبرداران با شگرد‌هایی توانسته‌اند در داخل این سایت‌ها و وب‌سایت‌ها نفوذ کرده و حتی با ایجاد نوع جعلی آن به کلاهبرداری از مشتریان آنلاین بپردازند.

سرقت آدرس و دامنه‌های تجاری

کلاهبرداران با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز اقدام به ایجاد وب‌سایت‌های جعلی کرده و طراحی آن را به صورتی انجام می‌دهند که شبیه فروشگاه‌های آنلاین واقعی به نظر بیاید.

آن‌ها از طرح‌های فریبنده، آرم‌های به‌سرقت‌رفته و شماره‌های تجاری به‌سرقت‌رفته و حتی دامنه.com.au برای واقعی نشان دادن وب‌سایت جعلی‌شان استفاده می‌کنند. بزرگترین اخطاری که به شما نشان می‌دهد این وب‌سایت یک وب‌سایت جعلی است، وارد شدن بلافاصله به صفحه پرداخت است.

حتما می‌دانید که طراحی یک صفحه پرداخت اینترنتی کار دشواری نیست و اغلب این کلاهبرداران هم با استفاده از آدرس‌های جعلی به ساختن چنین صفحاتی می‌پردازند.

مالباخته‌ها چه کنند؟

این امکان وجود دارد حتی اگر تمام نکات ایمنی را هم رعایت کنید باز هم گیر یک هکر باهوش و حرفه‌ای بیفتید و مورد سرقت قرار بگیرید. در چنین مواقعی حتما اطمینان پیدا کنید که جز خودتان کسی رمز اینترنتی شما را در اختیار ندارد و حتما مورد سرقت اینترنتی قرار گرفته‌اید. وقتی از این موضوع اطمینان حاصل کردید هرچه زودتر باید رمز‌های کارتتان را تغییر دهید تا باز هم مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.

بعد از تغییر دادن رمز‌های کارت اینترنتی خود باید صورتحساب ٢٤ ساعت اخیر خودتان را از بانک بگیرید تا میزان برداشت از کارت شما و کارتی که مبلغ برداشتی به آن واریز شده، مشخص شود. در این مرحله شما ممکن است با استفاده از شماره کارتی که پول از حساب شما به آن واریز شده، نام دارنده کارت را پیدا کنید، اما بعید است که دارنده کارت همان کسی باشد که از شما سرقت کرده است. چون در چنین مواقعی معمولا کلاهبرداران از کارت‌های دزدی یا مفقود شده استفاده می‌کنند. بعد از گرفتن صورتحساب بانکی باید برای شکایت به دادسرای محل سکونت خود بروید.

در دادسرا بعد از عریضه‌نویسی و اعلام شکایت و تمبر باطل کردن، شما را به دادیار دادسرا ارجاع می‌دهند. در این مرحله دادیار بعد از مطالعه پرونده و نوع شکایت، شما را به یکی از شعب کلانتری می‌فرستد. چنین پرونده‌هایی بعد از اعلام شکایت و تأیید دادیار به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود. شما با تمام مدارک و نامه دادیار، به پلیس فتا می‌روید.

در آن‌جا هم اظهاراتتان به صورت کتبی نوشته شده و با امضا و اثر انگشت شما سندیت پیدا می‌کند. در این مرحله پلیس فتا به استعلام از بانک مقصد می‌پردازد تا مشخص شود مبلغ دزدی شده از شما به کدام حساب و کدام بانک واریز شده است. از این مرحله به بعد دیگر همه چیز برعهده پلیس فتا قرار می‌گیرد و پرونده توسط این نهاد پیگیری می‌شود.

نکته امیدوار‌کننده اینجاست که تاکنون تعداد زیادی از کلاهبرداران اینترنتی توسط پلیس فتا دستگیر شده و اموال دزدی شده به مالباختگان برگشته است. با این وجود و به‌رغم این‌که پلیس اغلب راه‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی را شناسایی کرده و سارقان را دستگیر می‌کند، هر روز تعداد زیادی از مراجعان به پلیس فضای تبادل اطلاعات یا همان فتا مراجعه می‌کنند تا مشخص شود هکر‌ها و دزد‌های اینترنتی همیشه ایده‌های جدیدی برای کلاهبرداری دارند.

چگونه درگاه‌های جعلی پرداخت را بشناسیم؟

بیشترین کلاهبرداری‌های اینترنتی هنگام خرید اینترنتی اتفاق می‌افتد. یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از سرقت‌های اینترنتی شناختن درگاه‌های اینترنتی جعلی است. کافیست شما یک بار اطلاعات خود را وارد یک صفحه جعلی کنید تا زمانی که رمز اینترنتی خود را عوض کرید فرصت کلاهبرداری از شما وجود دارد. راه‌های تشخیص صفحه‌های جعلی درگاه‌های اینترنتی را در ادامه بخوانید.

١-یکی از راه‌های شناسایی این صفحات آدرس URL سایت است که باید دقت شود همان آدرس اصلی درگاه اینترنتی باشد و حرفی کم یا اضافه نداشته باشد.

٢-آدرس سایت‌ها و درگاه‌های اصلی با آدرس اینترنتی https آغاز می‌شوند و در صورتی که درگاهی فاقد S. باشد نباید به آن اعتماد کرد.

٣-از راه‌های تشخیص صفحات جعلی، تازه کردن (رفرش شدن) صفحه است و در صورتی که شماره‌ها در صفحه کلید مجازی تغییر نکرد، آن صفحه جعلی است.

٤-در صورتی که با تازه کردن صفحه تصویر حروف نمایش داده شده تغییر نکرد، نشان‌دهنده جعلی بودن صفحه است.

٥-به سایت‌های تبلیغاتی که ناگهان در صفحات ظاهر می‌شوند، توجه نشود زیرا این سایت‌ها معمولا شما را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند.

٦- هکر‌ها هر چقدر هم بامهارت باشند بازهم تشخیص سایت‌های تقلبی چندان دشوار نیست کافی است آدرس پرداخت الکترونیک بانک خود را به درستی بشناسید. در آن صورت دیگر امکان سرقت از شما وجود ندارد.

٧- وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اینترنتی هم در تشخیص اعتبار سایت موثر است.

٨-حواستان باشد هنگام پرداخت وجوه، آدرس صفحه درگاه بانک الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.

٩-آدرس درگاه اینترنتی را کاملا با آدرس اصلی بانک مربوطه مطابقت دهید و به نماد‌هایی مثل - (یا همان آندرلاین) توجه کنید.

١٠-در هر بازه‌ای به تعویض رموز خرید اینترنتی خود بپردازید و از یک رمز برای حساب‌های مختلف خود استفاده نکنید.

١١-قبل از این‌که اطلاعات کارت عابربانک خود را وارد کنید، باید کل آدرس صفحه‌ای که هم‌اکنون در آن هستید را از نوار آدرس کپی و در یک صفحه دیگر وارد کنید تا اعتبارسنجی سایت بررسی شود. اگر سایتی که آدرسش را کپی کرده‌اید، معتبر باشد پیغام معتبر بودن آن و این‌که به چه بانکی متعلق است، برایتان ارسال می‌شود در غیراین صورت پیغام نامعتبر بودن صفحه روی صفحه کامپیوتر شما ظاهر می‌شود.

١٢-قبل از استفاده از هر درگاه اینترنتی حتما اطلاعات «تماس با ما» در سایت و نشان اعتماد الکترونیکی را بررسی کنید.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

مالباختگان کلاهبرداری‌های اینترنتی چه باید بکنند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۰
در انتظار بررسی: ۰
نسرین
۱۰:۱۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
یا امام زمان ۲۰۰ میلیونم خرید اینترنتی شده چیکار کنم ای خدا پول کارگری بود ......الهم عجل الولیکل الفرج
فائزه
۱۵:۳۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
من از یه کانال تلگرامی برای خودم و مادرم لباس سفارش دادم و 800 تومن زدم به حسابشون و گفتن تا 10 روز دیگه میرسه دستتون بعد 10 روز گفتن 7 روز دیگه و بعد که دیدن دوباره پیام میدم دیگه جوابمو ندادن و الان 30 روز گذشته و دیگه نه از پولم خبری هست نه لباس و طرف خیلی راحت کلاهبرداری کرد ازم
امروز تو سایت پلیس فتا گزارش دادم و امیدوارم که رسیدگی کنن تا یه همچین آدمایی دیگه نتونن کلاهبردار کنن از بقیه .
محسن
۱۱:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
این دزدان بی شرافت برای دزدی نیاز به یکسری اطلاعات شخصی اولیه (نام.نام خانوادگی،کد ملی، شماره حساب، شماره کارت وووو) دارن تا بتونن با هک کردن و یا مراحل دیگر به اهدافشون برسن ،این اطلاعات هم فقط و فقط متعلق به بانک میباشد که نمیدونم چطوری به دست این بی شرافتها میرسه خودشون که میگن هک شده ،پس اینهمه هزینه برای امنیت سایبری به چه دردی میخوره؟؟؟متاسفانه هیچ بانکی هم زیر بار نمیره و تمام تقصیر را گردن خود شخص میندازه.وقتی اپلیکیشنی (تمامی بانکها )را بتونی از گوگل دانلود کنی و یا از بازار بگیری و یا اینکه بتونی همزمان در دوجا نصبش کنی، اینو بدونید که عملا هیچ امنیتی نداره و این رمز دوم ، رمز پویا و یا دومرحله ای شدن رمز ورودی سامانه ها امنیت را تضمین نمیکنه ،صرفا به علت تاخیر در بعضی موارد روند را کاهش میده.پس خواهشا به هیچ کس و هیچ چیز و هیچ مرجع و هیچ ارگانی اعتماد نکنید
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز اومدم یه اکانت بخرم پولو واریز کردم برا واسطه واسطه دزد بود ۵۰۰دادم
نیکا
۱۳:۲۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
من که روی لینک نزدم که از کارتم پول بره من باهوشم میدونستم اون کلاهبرداره برای همین این کارو نکردم که دزدی نکنه خدا ازش نگذره بی شرف
علی
۰۴:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام امشب پیامک ا مد برداشت از حسابت واااااای بدبختم کرون به خاک سزاه نشستم
پول داروی بچه هام قرض کر ه بودم شنبه میخاستم داروبخرم
توراقران تورا انسانیت تورابه هرکی دوستداریت یکی کمکم کنه ۹میلیون تومان پول قرصی با بدبختی هزارخجالت قرص گرفته بودم رفت
چیکار کنم
یه کی کمک کنه دارم میمرم
شهرستان گیر کردم پول یک بطری اب هم ندارم این شب عید ودوتا بچه کوچک ومریض.......
میلاد
۱۷:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
همین الا ۷ میلیونو صد ازم کشیدن بخدا منم کارگرم بدبخت شدم کلی عرق ریختم واس این پول اینهمه نخوردمو کم خرج کردم ک پولم بمونه الا این از خدا بی خبرا پولمو کشیدن یکی اومد تو تلگرام گف برنامه حافظون رو نصب کن منم نصب کردم مبلغ ۲ هزار تومن بود یهو دیدم ۵۰هزار رف بعد ۵ میلیون بعد ۲ میلیون دارم دیوونه میشم نمیدونم چیکا کنم
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ببین زنگ بزن به پلیس
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام من بچه یتیم هستم به من گفتن برنده شدی حسابم خالی شد باید چهکارکنم راهنمائی کنید
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام من واسه یک نفر پول زدم برای یک بازی که واسم الماس بزنه و اون پول مو بالا کشید
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من کارگرم و بدبختی شب و روز کار کردم پولم کشیده شد
چ
۱۹:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
کسی راهی بلده بگهبقران بدبخت شدم
کمک
۱۹:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اشتباه واریز کردم چکار کنم درخواست چیزی دادم پولمو کشیده بالا جواب نمیده حالا
رامین
۱۸:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
دوروز پیش اومدم یه خرید اینترنتی بکنم ولی صفحه جعلی بود ۴ ملیون ازم دزدیدن چیکار کنم کمک کنید تروخدا
مینا
۲۰:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
کسی میدونه با دادن شماره ملی میتونن از حسابم پول بردارن؟؟
حسین
۱۳:۲۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
من میخواستم یک اکانت بازی بخرم با یک واسطه تلگرامی بود وقتی پولو برای واسطه فرستادم فهمیدم واسطه دزدیده پولمو حالامن چکار کنم شماره و شماره کارتش هست
فرزاد
۱۸:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
داش منم امروز همین بلا سرم اومد
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
من مشخصات خودم و یه کارت بانکی به کلاه بردار از طریق سایت کلاه برداری نفهمیدم دادم آیا میتونه از کارت های دیگه من برداست کنه؟
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
امشب ۲۳میلیون از حسابم برداشت شدمگه این رمز پویا رو درست نکردن چه خاکی به سرم بریزم پوله پیش خونه‌ واسه اجاره‌ بود توروخداکسی هست بگه چیکارکنم
امیر
۲۱:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام... من ساعت 8 و نیم شب امروز مبلغ های مختلف از کارتم برداشت شده و کارت هم دست خودم بوده.. اصلا نمیفهمم چیشده
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
ما که نفهمیدیم شما کی هستید آز هک کردن گوشی ما چه می خواهید فقط یچبرای ما خرج تراشید باید برویم پیش یک برنامه نویس ا۰۰ تومان پیاده شویم تا هک گوشی را پاک کند
حسین
۰۵:۲۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
می خواستم بدونم کار بایستی کرد مور این سرقت شده ام؟
زینب
۱۷:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
من در مغازه بودم که خرید کردم اومدکه کارت بکشه چند بارمیگفت رمزش چنده رمزش چند میگفتم می‌گفت کارت راکه کشید رسیدم خونمون کارت هیچی پول نداشت
مال باخته
۰۲:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
به هیچ وجه cv2با تاریخ انقضا رو به کسی ندین از روی کارتتون پاک کنید
زهرا
۱۴:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام من از یک سایت جزوه ای رو میخواستم بخرم،هزینشو واریز کردم ولی جزوه ای برام نیومد.راهی هست ک بتونم پولمو برگردونم ،واینکه چون من ایمیل و اطلاعات کارت بانکیمووارد کردم ب حسابم و ایمیلم دسترسی دارن؟؟؟؟الان باید من چیکار کنم ؟ک ب حسابم دسترسی نداشته باشن ؟و از ایمیلم سواستفاده ای نشه و پولم برگرده؟
عباس سعیدی
۱۰:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه این کلاهبردار ها رو خدا الهی بکشتشون
حسین نجف زاده
۱۰:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام من تو یه درگاه فیشینگ اطلاعات کارتمو زدم اون طرف میتونه اطلاعات کارت بانکی بابامو بفهمه درصورتی که کارت من سوخته بود و تو درگاه زدم میتونه طرف اطلاعات کارت بابامو بفهمه در صورتی که کارت من به نام بابامه
سحر
۱۶:۲۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
سلام بنظر من اینا کار خود بانک هست من سه روز قبل هیچ خرید اینترنتی نکردم حتی اصلا اهل این خریدها نیستم شب ساعت 2برام پیامک برداشت از حسابم امد رفتم بانک گفتن به هرکی بوده اطلاعات کارتت رو دادی حتی گفتن کار بچه هاته که بچه های من کوچیکن و فقط تنها جوابی که دادن گفتن زود برو رمزتو عوض کن که امشبم خالی نکنن حسابتو من بارها بوده شماره کارتمو زدم ولی اطلاعات کارت بانک دیگه ای رو اشتباهی وارد کردم بازم برام رمز پویا فرستاده اینا کار خود بانکه و تمام
مریم
۰۱:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
از حساب دختر من پنجاه میلیون برداشت شد وبه کارتی در اصفهان واریز شد اونجا بلافاصله سکه خریده شد بدون اینکه کارت ملی بخواهند آیا امکان بازگشت پول هست
هانیه اینانلو
۰۱:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من از یه پیج۵۰۰هزار خرید کردم و منو بلاک کردو کلاهبرداری کرد باید چیکار کنم
ناشناس
۰۴:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام من از سیم کارتم با یک تماس شارژ پولیش رفته و میترسم دوباره پول ریختم برداشته بشه من شمارمو اول ثبت کردم به خاطر پیامی که از گوگل اومد گفت من برنده گوشی شدم وکل شارژ گوشیمو خالی کردن والان میترسم به حسابام دسترسی پیدا کنن لطفا راهنماییم کنین که دوباره این مشکل پیش نیاد
حمید
۰۱:۰۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
امروز از سایت ...برای پرداخت مالیات تبلیغ پیام اومد که اگر پرداخت نکنی تبلیغ حذف میشه زدم لینگ و درگاه پرداخت اومد ۲ تومن بود مشخصات کارتموزدم رمزه پویا اومد زدم یک میلیون از حسابم برداشت شد . اگه درگاه جعلی هست چرا از بانک رمزه پویا درخواست میکنه بانک تشخیص نمیده که این درگاه جعلی هست
sara
۰۸:۵۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
من با هزار التماس از بابام پول گرفتم رفتم از پیجی گوشی فروش یک میلیون پونصد هزار تومان ازم برد حالا هرچی شکایت میکنم میگن نمیخواسته برزی
مصطفی فربد
۰۱:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
باسلام. من یک کیف پول قدیمی کوی نومی داشتم که در آن مبلغ ناچیزی ارز دیجیتال داشتم بعد دوسال دو روز پیش مبلغ ۵۰میلیون ارز دیجیتال خریدم و بزرگترین اشتباه من واریز پول به همان حساب قدیمی بود .دیروز تمام پولم به یک حساب ناشناس انتقال یافت نمبدانم چه خاکی بر سر کنم کجا شکایت کنم در صورت امکان راهنمایی کنید چه کنم کجا شکایت کنم آیا اصلا راهی وجود دارد
Sh
۱۸:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
ببخشید از طریق کارت ملی و شماره همراه کسی میتونه حساب بانکی رو هک کنه؟؟
به من گفتن شماره ملی و شماره تلفن بفرستین ۴۰۰تومن به حسابتون واریز میشه منم فرستادم متاسفانه
امیررضا نوا
۱۲:۵۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام
یک نفر اومد پی وی تلگرامم بعد گفت برو تو این لینکه برام یم نمونه سوال زبان بگیر قیمت 2تومنه منم دلم براش سوختو رفتم پرداختم کنم.وقتی پرداخت کردم به جای دوتومن 350هزار تومن از کارتم برداشت حالا باید چیکار کنم؟
م ن
۱۲:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام من قرار بود یکی پول واسم بفرسته الان یه پیام واسم فرستاده مال برنامه اپ بعد تراکنش موفق زده بعد رفتم بانک چیزی واسم نیومده اون هم میگه نن قبض دارم کسی میدونه من باید کجا برم چیکار کنم
بهنام
۰۷:۳۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
از بنده شکایت شده که پول برداشت کردی از حساب آقایی تو استان دیگه وباید بری سر موعد مقرر دادگاه اونجا بنده حسابم چک کردم هیچ پولی نیومده تو حسابم تکلیف چیه تاریخش هم مال پارساله ولی امسال اومده برام
نسرین
۱۹:۳۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
سلام الان بمن زنگ زدن وگفتن برنده۹میلیون عتبات عالیات شدین وچهارمیلیون ازحسابم برداشت کردن دارم دیونه میشم
داوود
۰۱:۵۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اگه کسی از واتساپ بهتون زنگیدگول حرفاشونخورید اینقددرست با برنامه میرن جلو که آدم باورش میشه الان که بهش فکر میکنم باز باورم نمیشه 5میلیون تومن اینجوری ازم زدن امشب رفتم پلیس فتا فردا هم میرم شکایت ولی میدونم اخرشم پیدانمیشه من حاضرم کل پولم بره فقط پیداشه
محمد
۲۰:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
چند دقیقه پیش به من زنگ زدن گفتن برنده ۶ ملیون عتبات عالیات شدید دوملیون و چهارصد از حسابم برداشتن
نگار
۰۰:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
یه پیام بود نوشته بود ۱۲گیگ اینترنت۲۰۰۰تومان زدم ناموفق بود بعدش ۱۰۰هزارتومن ازحسابم کسر شدزد استفاده از همراه بانک
سحر
۰۸:۱۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
منم به همین مشکل شما دچار شدم
آناهیتا
۲۲:۰۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام امروز ساعت 7بعدازظهر داشتم گوشیم رو چک میکردم دیدم دوتا پیامک از بانک برام اومده دوتا 50تومن زده خرید اینترنتی من خریدی نکردم سریع رفتم بیرون کارتم رو خالی کردم .من کار تابلو دکوراتیو انجام میدم خیلی ناراحت شدم .ولی خوشحال هم شدم که حسابم رو یه جا خالی نکردن .مگه اینطوری میشه ؟؟؟من اصلا اون روز خرید اینترنتی نداشتم تنها خرید اینترنتی من خرید بسته است.حالا تو ضیحاتی که دادیددرسته من باید دو برابر خرج کنم تا آیا به نتیجه برسم یا نه ولی بانک رو حتما شنبه میرم و پرینت میگیرم ببینم چی شده واقعا سخته برای کسایی که کلی پول ازدست میدن.یه سوال هم داشتم .وقتی تو گالری گوشیم میرم و عکسی رو میخوام ببینم ،نمیشه از گالریم میاد بیرون .گوشیم هک نشده
من زیاد سر در نمیارم از این چیزا باید چی کار کنم ؟
بی نام
۰۰:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چند ساعت پیش به من زنگ زدند گفتند از طرف همراه اول برنده ی شش میلیون کمک هزینه ی عتبات شدید و از شبکه رادیو یی پخش میشه...چهار و نیم میلیونم رو بردند کارتم رو خالی کردند ...دارم دیوانه میشم
زهرا
۱۵:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
امروز 15 میلیون از حسابم برداشت شد.یعنی برمیگرده؟دارم میمیرم از نگرانی-هرکسی تجربه ای داره لطفا کمکم کنه
امیر
۲۱:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
از من شکایت شده که یک میلیون یک سال پیش از حساب کسی که شهرستان دیگه ای هست کشیدم و بصورت چرخشی بحساب چهار نفر انتقال داده شده بزحمت شاکی رو پیدا کردم تماس گرفتم که من اصلا چنین کاری نکردم و نیازی هم ندارم و حتی سر در نمیارم و ازش خواهش کردم بره رضایت بده که حسابم باز بشه ایشون گفتن دو میلیون میگیرم رضایت میدم من علاوه بر دو تومن باز وکیل گرفتم که پیگیری کنه که انشاالله مشکل حل بشه ....بخدا از این برداشت هیچ اطلاعی ندارم باید حسابم باز بشه پرینت بانکی بگیرم ... امیدوارم کسیکه بناحق گرفت خدا ازش نگذره
مریم مشکانی
۰۴:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این اتفاق همین الان برای منم افتاد
۱۶۰هزار تومان از حسابم کم شد
س
۲۲:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا کاری کنید دزدها رو بگیرید
دلیری
۲۲:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام همین الان هم از من ۴۰۰اینترنتی دزدی کردند وات حسابم برداشت کردند زنگ زدم ۱۱۰می گه شنبه برو پلیس فصل آیا کسی نا به حال پولش برگشته
مسعود
۲۳:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام چرا کسی از نتیجه نهایی سرقت های اینترنتی چیزی نمیگه؟
امروز حسابم و خالی کردن
ارام
۱۷:۵۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
در سایت دیوار برای درج آگهی 20000ریال نوشته بودن وقتی من پرداخت کردم ک عملیات هم نا موفق بود 1میلیون اینترنت از حسابم کم شد.من باید چکار کنم.
مهدی
۱۶:۲۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
از سایت دیوار پیام اومد که اگر 1000 تومن پرداخت نکنید آگهی شما حذف خواهد شد منم وارد درگاه اینترنتی شدم و ردم ولی ارور داد چندثانیه بعد یک 80 هزار تومن و یک 800 هزار تومن برداشت شد.
آقا جان به هیییییچ وجه پرداخت اینترنتی انجام ندید همشون کلاه بردار هستن. همه سایت ها چه دولتی چه خصوصی به یه طریقی پولتونو برمیدارن که هرچی هم پیگیری کنید دیگه فایده ای نداره
محمد
۰۴:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
در سایت دیوار برای درج آگهی 20000ریل نوشته بودن وقتی من پرداخت کردم ک عملیات هم نا موفق بود 1میلیون اینترنت از حسابم کم شد.من باید چکار کنم.
الهام
۰۰:۵۰ ۲۲ تير ۱۳۹۹
دقیقا برای من هم این اتفاق افتاده
الهه
۱۲:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
پول من رو دزدیدن واقعا متاسفم از سایت ایرانسل دزدی کردن
Mina
۱۱:۵۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید امروز توی نت بودم یهو یه پنجره واسم باز شد ک تبریک شما از طرف سامسونگ برنده گوشی موبایل شدید و سامسونگ به کسانی که از مرورگر خود سامسونگ استفاده میکنن بطور تصادفی جایزه میده و فلان منم به اینا توجه نمیکردم تو خیلی موارد دیگه ولی این یکی نمیدونم چرا باورش کردم و شماره تلفن و ادرس و نام میخاست ک نام و ادرس رو کامل ننوشتم ولی دیگ شمارم و ایمیلم رو فرستادم میشه یکی به من بگه که با این اطلاعات چه کاری میتونن کنن و اینکه چی منو تهدید میکنه؟ باید چیکار کنم الان؟ لطفا جواب بدید‌.
محمدرسول
۱۸:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام
امروز صبح جمعه سی خرداد که از خواب پا شدم پیامک بانک اومده بود که ۱۰۰هزارتومن از کارتم کم شده، نوشته بود انتقال
نه رمز دومم رو کسی داره و ن اصلا ب کسی مشکوکم
به غیر از پرداخت سایت دیوار و استفاده ار برنامه ی آپ هیچ خرید اینترنتی دیگه ای نداشتم
نه اینکه پولش برام مهم نباشه،پول ۲روز کارمه ولی جدا از پولش خیلی برام مهمه بدونم این دزدی کار کی بوده و گیرش بیارم و میخوام تا تهش پیگیر باشم
لطفا راهنماییم کنین که چیکار باید بکنم
محبوبه
۰۴:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سه سال پیش به هزار بدبختی وام گرفتم.درعرض یک دقیقه پولمو برداشت کردن.شکایتم کردم اما هیچ.حالا بعدسه سال این هفته برام ابلاغیه اومده.دعاکنید.هنوز دارم قسطای وامم رو‌میدم
علی
۰۱:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام بعداز چند دقیقه از گذشتن آگهی دیوار اس ام اس اومد ۱۰۰۰تومن واریز کن منم وارد سایت شدم و بعد چند دقه دوملیون سیصد از حسابم پرید!
لطفا بگید تاحالا کسی به پولش رسیده؟
سعید
۱۱:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام
امروز صبح که من خواب بودم 3 بار 15 هزار تومن از بانک صادراتم با عنوان خرید اینترنتی پول کسر شد
حالا من چیکار کنم?
هانی۷۰
۰۰:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
یه ساعت پیش از حسابم پول کم شد خرید اینترنتی ولی من خرید نکردم چطور ممکنه
ایمان
۱۱:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
توی تلگرام بودم وداشتم اهنگ دانلود میکردم ک لینکی اومد واسم و واردکانالی شدم بعدنوشته بود۱۲گیگ اینترنت ۵هزارتومان منم گول خوردم و وارد لینک شدم و شماره موبایل با شماره حساب بانکیم با رمزش رو زدم واس خرید نت که یک دقه بعد ۱۰۰هزارتومان ازم دزدیدن خیرندیده ها.واگه شده یک میلیون خرج میکنم ولی اینا دستگیر شن
محسن
۰۴:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
همسرم با استفاده از حساب های گوگل من در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته و رابطه ما مشروع داشته وبا استفاده از این حسابها پول هم جا به جا کرده است
امین
۰۲:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
باسلام امروز یه فیلمی میخواستم بگیرم از طریق درگاه اینترنتی زده بود ۲هزارتومان ولی بیشرفای از خدا بی خبر ۱میلیون تومن از حسابم برداشتن تروخدا راهنماییم کنین بخدا اشتباه کردم اصلاً من همچین کاری نمیکردما یهو اشتباه کردم خواهشن جواب منو بدین
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا ازشون نگذره.امروز یه آگهی برای اولین بار تو دیوار گذاشتم.یه پیامک برام اومد که مبلغ ۱۰۰۰ تومن پرداخت کنید در غیر اینصورت آگهی حذف خواهد شد.من هم با خودم گفتم لابد هزینه برنامه دیوار هست.۱۰۰۰ که چیزی نیست.حماقت کردم وارد لینک شدم مشخصات کارت زدم دیدم ۲۰۰۰۰۰تومن از کارتم برداشت شد .من هم سریع همه پول کارتو ریختم به یه کارت دیگه.شانس آوردم چون تا آخر شب چند بار خواست کارتو خالی کنه.پیامکش میومد.انشالله بده دوا و درمون تو این بی پولی
ممد
۰۲:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
امروز به من زنگ زدن و گفتن برنده ۹میلیون تومان کمک هزینه عتبات عالیات شدید از طرف همراه اول
انقد قشنگ حرف میزد که مجذوبش شدم و منو کشوند پای عابربانک هرچی کارت داشتم یکی یکی وارد دستگاه کردم و موجودی گرفتم ولی خوشبختانه از اونجایی که آسو ووپاسم فقط تو یکی از کارتام ۲هزار تومان بود و بدبخت فلک زده ناکام موند
حتی یکی از کارتام اندازه موجودی گرفتم موجودی نداشت
خواهش میکنم گول این ازخدا بی خبرارو نخورین
امید
۲۳:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا نابودش ن کند حقوق یک ماه من را کارت کشیدن حسابمو خالی کردن
سالار
۰۱:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من از حسابم پول برداشتن میخاستم کتاب بخرم آیا با مشخصات کار من میتونه جرمی بکنه
ایرج
۲۱:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیروز مورخه 99.02.10هم به روش رادیو جوان 8 میلیون منو بردن پولی که همشو از راه کارگری به دست آورده بودم واقعا آیا این حقه
امروز رفتم شکایت کردم لطفا شما هم همگی شکایت کنید تا سریعتر رسیدگی بشه من امیدوارم که پولم پیدا میشه چون پول حلال خوردن نداره
هادی
۱۸:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
راستش شوهر من میگه که 208 ملیون تومن حسابش هگ کردن میخواستم ببینم بنظرتون میشه ی همچین مبلغی هگ کرد
داریوش
۰۲:۱۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یه دانش اموزم عیدرفتم باهزارزحمت دردسر بی خوابی کار کردم باروزی ۱۵هزارتومان ۲۰روزکار کردم ۲۰۰هزارتومان ازمن دزدیدن من باید چیکارکنم
ناشناس
۲۳:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
امروز هم از من 650 هزار تومان از حسابم برداشت کردن به خدا خرج زندگیم بود
محمد
۲۰:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
دیشب به من زنگ زدن وبه عنوان برنده شدنِ کمک هزینه عتبات وزیارت به صورت مصاحبه در رادیو جام جم از من 10 میلیون و100 هزارتومان بردن .
محمد
۱۶:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام.300 هزار تومن پول من رو دزدیدن باید چیکار کنم؟.بخدا برای هر هزار تومنیش عرق ریختم و کارگری کردم شاید برای شما پول کمی باشه ولی برای من از سرم هم زیاده.تو رو خدا پولم رو برگردونید این پولو برای عمل مادرم جور کرده بودم.....
احمد بابایی
۱۱:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
ازتون خواهش میکنم کمکم‌ کنید پولم برگرده شاید250هزار از نظر شما کم باشد ولی بخدای محمد اون داروندار من بود خواستم تسبیح برای ذکر مادرم بخرم حسابم خالی کردن کمکم کنید،حتی پول شکایت هم ندارم چکار کنم
آتوسا روزگرد
۱۶:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
میدونم این نیروی امنیتی بسار قدرتمند است ومی خوام هر چه سریعتر حقوق یک ماه کارم با نلاش شما بهم بر گردانده شود خواهش مکنم
فواد
۱۹:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام منم ۵۰ تومن از حسابم کم شده اگه پرینت بگیرم شماره شخص مشخص میشه یا نه؟
گلناز
۱۴:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام من میخاستم فالور بگیرم بعد طرف یه درگاه جعلب برام فرستاد منم پرداخت کردم نمیدونستم درگاه جعلیه کارت هم کارت خودم نبود میترسم اخر مه چی رو سر خودم خراب شه بگن توهم با اونا هم دستی خیلی میترسم کارت مامانبزرگم بوده
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
من ۱۷ بهمن قصد پرداخت اینترنتی در یک سایت معتبر را داشتم جهت خرید. بعد که وارد درگاه بانک شدم چون رمز پویا نداشتم و همان رمز قدیمی را وارد کردم نوشت رمز نامعتبر است و تراکنش ناموفق بود‌. دقیقا در همون زمان ناگهان حسابم خالی شد. واقعا عجیبه. مگه رمز یک بار مصرف پویا جهت جلوگیری از کلاهبرداری نیست. من که اصلا رمز پویای کارتم فعال نبود پس کلاهبردار چه طور سرقت انجام داده؟ گویا این روش باعث کلاهبرداری راحت تر هم شده.
احمد بابایی
۱۱:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
اتفاقا دقیقا همین بلا هم سر من اومد،به نظرم اون سایت مقصره یا کار خودشونه اون طرف از کجا فهمید من الان اگهی دادم به شیپور که فوری برام پیام فرستاد جهت ثبت اگهی هزارتومان واریز کنید حتی زدم رو لینک قشنگ رفت رو اگهی خودم تو اپلیکیشن شیپور و با خیال راحت شماره حساب و رمزو دادم و بدبختم کردن،تورا به عدالت خدا هرکی میتونه کمک کنه حق من و امثال من برگرده. بعضی ادما با 200 ،300تومن امورات یک ماهشون میگذرونن مثل ما که بیکار و بدبختیم،خدا خودت حق کن
محمد
۱۸:۵۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
خداوند کنه باعثشوبزوردومیلیون جور کردم اونم بردن ای خدا تاکی فقر
رسول
۱۶:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
دیشب 18 ملیون کارت منو خالی کردن. نمیدونم چکار کنم.
امیر
۲۳:۱۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
۱۱ میلیون تومن رو برداشتن خدا به خاک سیاه بشونتشون
مرضیه
۲۱:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام به همگی یکی تودیوار به عنوان خیر به من گفت شماره حساب و ملی تونا بده تا کمکتون کنم من هم دادم و یه اسمس اومد گفت کدی که اومد را به من بده مت ندادم و اون لج کرده رفته مارا از یارانه انصراف داده و حالا من یارانمون قطع شده هر جا میرم هیکس نمی تونه درستش کنه حالا ما بدون سرپرستیم و درآمدی هم نداریم تحت پوشش بهزیستی هم هستیم حالا نمی دونم چه خاکی تو سرم کنم
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
یک تومن پول منم بردن
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
از من امروز نزدیک یه تومن برداشت کردن خدا ازشون نگذره
رضا
۱۹:۴۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
باتوجه به اینکه پلیس فتا زحمت میکشد شکی نیست.اما مشکل اساسی است وبانکها وظیفه خودرا درقبال مشتریانش انجام نمیدهد ودرواقع بی مسئول هستند اگر ازاول این مسئولیت راخودشان انجام میدادند ودادگاهها وقضات انرا جدی میگرفتند وحکم سنگین وپی گیریها راخودشان انجام میدادند کار به اینجا نمیرسید.این نشانه بی اعتمادی عموم به بانکهاست ووحراست ازمنافع مشتریان برعهده بانکهاست.درصندلیهایشان نشسته اند وفقط میگند متاسفند ومشتریان باید مواظب خودشان باشند.چرا؟ اگر فضای کشور برای عموم مردم مساعد نباشد وبیکاری وهزاران مشکلات درجامعه باشد هیچ امیدی به کاهشی شدن این قبیل دزدیها وهزاران جرم درکشور نباید باشیم.مگر دردیگر کشورها استفاده ازاین تکنولوژیها وجودندارد ایا درآن کشورها به همین میزان دزدی وجوددارد؟بنظرم بااین وضعیت امیدی به شفاف بودن کار بارمز پویا هم نخواهیم داشت. درصورتیکه که سازمانهای دولتی وظایف شان راانجام ندهند این چرخه ادامه خواهد داشت؟ امیدوارم بانکها به مشتریانش متعهد باشند.
یحیی زاده
۲۲:۵۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نرخ بنزین .فشار اقتصادی حیف ومیل در آمد سر فت درآمد ملی و واریز آن به حساب فرزندان مسولین در بانکهای آمریکا و اروپا توسط مجلس پیگیری نمی شود .
رسول
۲۲:۲۳ ۲۱ دی ۱۳۹۸
از من ۱،۸۰۰ دارایی خرجی زندگی رفت،ان شا الله درست بشه و برگرده
بهار
۱۸:۵۳ ۱۶ دی ۱۳۹۸
امروز ۴ بار پشت سرهم هر بار ۵۰۰۰۰۰ از حسابم کسر شده چیکار باید بکنم راهنمایی کنطد
Reza
۲۳:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
ديشب با اسم راديو جام جم به من زنگ زدن مبلغ ٥٥ميليون از حسابم برداشت واقعا نميدانم چه كار كنم
حمیدرضا
۰۰:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام من امشب یک میلیون و ۳۰۰ از حسابم خالی شده چ باید کنم؟؟
F
۲۳:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
مواظب باشید خیلی ها توی اپلیکیشن شیپور و اینستاگرام تبلیغات انجام میدن ب عنوان دورکاری و کار در منزل و تایپ و ترجمه 25 تا 30 تومن ازتون ب خاطر ی فرم ثبت نام میگیرن آخرشم هیچی الکی، همه شونم از دم مجوز بهتون نشون میدن ک بهشون اعتماد کنید :/
رامین
۲۲:۱۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
امشب ۴ ملیون از حساب من کم شد چه کار کنم باید به کجا شکایت کنم
علی
۲۲:۲۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
امشب 2.950 هزار تمن از حسابم برداشت شد.دزدی اینترنتی بود.به نظر شما امیدی هست پس بگیرم؟
محمد
۱۹:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام دیشب ازی سایت انترنتی میخواستم شارڗ بگیرم الان حسابم کلن خالی شده سه میلیون بود ایا میشه کاری کرد عرق ریختم تا این پول دراوردم
اتنا گودرزى
۱۰:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ديروز بعد از ظهر هم ٣ ميليون از كارت من برداشته شد هم دادسرا رفتم امروز هم فتا ولى هيچ اميدى ندارم .انقدر هم شلوغ بود كه نگو
فاطمه خاتون
۱۶:۲۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام من چن روز پیش ی مدال طلا تو سایت فروختم مشتری اومد ی مقدار با گوشی خودش واریز کرد ب کارتم بعد زنگ زد بقیه اش ی دوستش واریز کرد،فرداش ی خانم زنگ زد گفت که از حساب اون برداشت شده به حساب من واریز شده،درصورتی ای پول که واریز شده ب حسابم پول طلای خودم بده الان حسابم مسدود شده هم اعصابم خورد شده ام گیر افتادم ای وسط
کوثر
۰۱:۲۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
باسلام خدمت همه دوستای خوبم..منم پنجشنبه گذشته ساعت چهار و نیم عصر تازه از سرکار برگشته بودم یهو پیامک برداشت وجه واسم اومد یک میلیون از حسابم برداشت کرده بودن.قسط بیمه شده هام بود و قرار بود قسطشون رو پرداخت کنم..رفتم پیگیری کردم پلیس فتا گفت از طریق پرداخت قبض ایرانسل من هک شدی و درگاه جعلی بوده...چطور میتونن همچین کاری کنن..من صحبت دوستان رو خوندم بغض کردم و ناراحتی خودم یادم رفت
Ali
۱۲:۱۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ماشینم خراب بود وقرض داشتم گفتم نثفی از مبلغ رو برای تعمیر ماشین استفاده کنم نصفش هم قرض مردم رو بدم یهو صبح از خواب بیدار شدم حسابمو خالی کردن بی شرفا بیکارم وفوق لیسانس دارم این ۲ ملیون تموم دارییم بود
علی پورسعادتی
۱۶:۱۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
من یک راننده تاکسی هستم که دو تا فرزند دارم یک پسر ۱۳ ساله دارم که بیماری خاص و بدون درمان ALD داره که درمانی نداره و الان تمام تواناییهاشو از دست داده و هر ماه هزینه نگهداری برام داره که با تاکسی کار می کنم و نگهداریش می کتم من چند روز پیش تصادف کردم که بیمه ایران خصارت شش میلیون و دویست هزارتومان به حساب که یارانمم به اون حساب می ریخت واریز کردن متاسفانه شب که مبلغ به حسابم واریز شد فرداش دو فقره مبلغ سه میلیون از حسابم برداشت شد منم بعد از کلی دوندگی به پلیس فتا رسیدم که مامورش بهم گفت فکر نکنم به پولت برسی ولی ما وظیفمونو انجام میدیم من الان موندم با ماشین تصادفی و یک بچه مریض بدون یک ریال درآمد واقعا نمیدونم چیکار کنم خودکشی کنم تا جلو خانوادم سرافکنده نباشم ...
مرتضی
۱۸:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
باسلام دوستان منم دوماه پیش از حساب به مبلغ یک میلیون تومان کسر شد ورفتم شکایت کردم پلیس فتا ایا من به پولم میرسم دوستان لطفا کمکم کنید من ادم کارگر مستاجر با دوتا بچه
ارش
۱۹:۱۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
سلام چند روز پیش برای من 900 تومن واریز شد بعد به یه کارت دیکه ای فرستادن حالا من موندم و شاکی حسابم