سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه هم‌انديشی هيئات مسلميّه برگزار شد

جلسه هم‌انديشی هيئات مسلميّه با حضور مسئولين شهرستان ری و مديران و نمايندگان هيئت ‌های مذهبی در تالار شيخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌ عليه السلام برگزار شد.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛این جلسه که به دعوت آستان مقدس از هیئت‌های مذهبی برگزار گردید، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و با مدیحه سرایی در مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ادامه یافت.

در این جلسه خادم القرآن عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس ضمن عرض خیرمقدم به حضور میهمانان ارجمند، نكات لازم در خصوص حضور هیئات در ایام مسلمیه را بیان کرد و در ادامه جلسه، مدیران و نمایندگان هیئت‌ های مذهبی حاضر در جلسه به تبادل نظر و هم‌اندیشی پرداختند.

همچنین فرماندار شهرستان ری از دیگر سخنرانان این مراسم بود و نماینده اداره اطلاعات شهرری نیز به بیان نکات امنیتی لازم پرداخت.

این همایش با حضور مسئولان شهرستان ری از جمله فرماندار شهرستان ری، نماینده اداره اطلاعات شهرستان ری، نماینده اتاق اصناف شهرستان ری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری، مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت، رئیس بسیج مداحان، رئیس خانه مداحان شهرری، معاون شورای هیئات مذهبی، نماینده سركلانتر شهرستان ری و نماینده راهور منطقه 20 و جمعی از مدیران آستان مقدس همراه بود.

در پایان این جلسه از آقایان غلامرضا سازگار، مصطفی طالبی و ابراهیم صدیق سه تن از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که در برپایی مراسم ایام مسلمیه طی سالیان متمادی با آستان مقدّس همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام همه ساله و طبق سنوات گذشته، در ایّام مسلمیه میزبان هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیئت ها و دسته های عزاداری از نقاط مختلف كشور در این مراسم نورانی حضور یافته و به مدت سه شب در قالب دسته های سوگوار به مناسبت ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل، فرستاده امام حسین علیه السلام به شهر كوفه، مراسم عزاداری برپا می‌كنند.

دسته های سینه زن همچنین در صحن های حرم مطهر تجمع كرده و مراسم باشكوهی را به یاد نخستین شهید واقعه كربلای حسینی برپا می‌نمایند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.