سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر مطرح کرد؛

اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور/۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم تا پایان سال ایجاد می‌شود

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور در کشور خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تأکید بر عمده فعالیت این ستاد به منظور ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم گفت: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ما در کنار حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور، فعالیت‌های اجتماع‌محور است، طرحی که در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال 10 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

مخبر یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی 31 استان در حال انجام است و پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد.

وی راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را واگذاری امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنابر توصیه‌ رهبری، مردمی کردن اقتصاد در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

در راستای تحقق تدابیر رهبری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و پی‌گیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی، در سفر امروز رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان فارس، بین این ستاد و استانداری فارس تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا شد.

همچنین دو طرح‌ توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شامل پروژه‌های لبن دوش دامک در شهرستان کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو واقع در شهرک صنعتی شیراز با حضور استاندار و نماینده‌ی ولی فقیه در استان افتتاح شد.

براساس این تفاهم‌نامه که در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استاندار فارس به امضا رسید، ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی تا مبلغ 3500 میلیارد ریال در استان مشارکت خواهد کرد. این اقدام، شامل طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال با اعتباری معادل 2850 میلیارد ریال و اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در استان فارس با مجموع اعتباری معادل 460 میلیارد ریال است. در این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین اجرا و تکمیل ده‌ها طرح‌ عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در شهرستان کازرون را با مجموع اعتباری معادل 190 میلیارد ریال بر عهده می‌گیرد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون 127 طرح شامل 7 طرح در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی، 114 پروژه‌ در زمینه‌ی امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و بهداشت و درمان، از جمله احداث بیمارستان 120 تخت‌خوابی شهرستان نی‌ریز و 4 پروژه‌ی سرمایه‌گذاری گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر را با حجم سرمایه‌گذاری 26 هزار و 654 میلیارد ریال در استان فارس به اجرا درآورده و یا در دست اقدام است.

انتهای پیام/

 راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.