سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

قدرت‌های جهانی توجه ویژه‌ای نسبت به اجلاس تهران دارند/در خصوص صلح و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:یکی از اهداف نشست تهران, همکاری‌های منطقه‌ای است و ما در خصوص صلح و ثبات در سوریه مذاکره می‌کنیم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران, ترکیه و روسیه در تهران اظهار کرد: یکی از اهداف اجلاس امروز همکاری‌های منطقه‌ای است و ما در خصوص صلح و ثبات سوریه مذاکره و همکاری می‌کنیم.

 رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه این همکاری از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و این سومین اجلاس سران به حساب می‌آید, افزود: همکاری های ایران, ترکیه و روسیه در گذشته پیامدهای مثبتی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: این اجلاس که در گذشته در سطح کارشناسان, معاونان و وزرای خارجه برگزار شد؛ توانست گام‌های مهمی را درباره نظارت بر آتش بس و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه بردارد.

واعظی با بیان اینکه اخیرا دولت سوریه تلاش گسترده‌ای برای بازگرداندن ادلب داشته است، تأکید کرد: اجلاس تهران در مقطع خاص و در سطح سران ایران, روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و با توجه به شرایط متفاوتی که در ادلب به وجود آمده موضوع مهمی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه قدرت‌های جهانی نسبت به اجلاس تهران توجه ویژه‌ای دارند، بیان کرد: 8 کشور مهم اروپایی روز گذشته بیانیه‌ای صادر کردند و به این نشست امید بسته‌اند تا بتوانند گام‌های مثبتی را بردارند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه‌ریزی ها به این صورت است که روسای جمهور 3 کشور در ابتدا دیدارهای دو جانبه خصوصی و عمومی داشته باشند و پس از آن رئیس جمهور کشورمان با اردوغان و پوتین به صورت جداگانه‌ای گفت‌وگو کند.

  واعظی گفت: علاوه بر این روسای روسیه جمهور و ترکیه به صورت جداگانه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اینگونه ملاقات‌ها می‌تواند در روابط 3 کشور تأثیرگذار باشد،‌ خاطرنشان کرد: این روابط با توجه به افزایش فشارهای آمریکا می تواند پیامدهای مثبتی را در منطقه به همراه داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: کشورهای روسیه و ترکیه نیز تحت تحریم آمریکا هستند و طبیعی است همکاری‌های 2 جانبه و 3 جانبه می‌تواند در مسائل اقتصادی مفید واقع شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.