سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عظمتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازنگری در دروس دانشجو معلمان شهید رجایی/ توسعه همکاری‌های فنی و پژوهشی با سازمان نوسازی مدارس

رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به ماموریت این دانشگاه از بازنگری در دروس دانشجو معلمان و غنی کردن محتوای آموزشی خبر داد.

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های این دانشگاه برای ورودی‌های جدید اظهار کرد: بخشی از نیروها را از طریق آزمون استخدامی جذب کردیم و طبق اساسنامه دانشگاه دوره‌های یکساله‌ای را برای آنها در نظر می‌گیریم که این دوره‌ها متفاوت از دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان است.

وی ادامه داد: امسال حدود 5 هزار نفر مهارت‌آموز را پذیرا خواهیم بود البته سه دوره گذشته هم مها‌رت‌آموزانی را آموزش دادیم و به کلاس درس فرستادیم.

رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزان در قطب‌های استانی آموزش‌های لازم را می‌بینند، اظهار کرد: البته مهارت‌آموزان پیش از ورود به دانشگاه باید گزینش شوند و در صورت کسب صلاحیت لازم امکان شرکت در این دوره‌ها را دارند.

عظمتی از تغییرات در محتوای آموزشی دروس دانشجو معلمان خبر داد و گفت: سعی شده است با این تغییرات به غنی سازی ابعاد تربیتی و آموزشی در تمامی جهات کمک شود که در سال تحصیلی جدید این تغییرات در محتوای آموزشی لحاظ می‌شود.

وی درباره ارتقای سطح کیفی دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه شهید رجایی به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا به تربیت معلم می‌پردازد بنابراین مانند سایر دانشگاه‌های دیگر برنامه‌هایی برای ارتقای سطح خود در زمینه تولید علم دارد که بر همین اساس برنامه‌‌هایی همچون تجهیز آزمایشگاه‌ها،‌ توسعه فیزیکی کارگاه‌ها و فضاهای آموزشی را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس دانشگاه شهید رجایی ادامه داد: ماحصل فعالیت‌ها در حوزه کیفیت بخشی دانشگاه باعث شد تا این دانشگاه برای اولین بار در میان رتبه‌بندی‌های بین‌المللی وارد شود که برای کشور و نظام تعلیم و تربیت حائز اهمیت است چرا که یک دانشگاه تربیت معلم در حوزه جهانی جایگاهی را کسب کرده است.

عظمتی تصریح کرد: در سطح نیروی انسانی هم اساتید برجسته‌ای داریم که فعالیت‌های منحصر بفردی در حوزه تولید علم داشتند همچنان که یکی از اساتید دانشگاه انتشار مقاله فیزیک در مجله NATURE  داشته است.

کسب پنج مدال ورزشی در آسیا توسط دانشجویان دانشگاه شهید رجایی

وی افزود: در حوزه تربیت بدنی هم دستاوردهای قابل توجهی داشتیم و حدود چهار، ‌پنج مدال آسیایی به وسیله دانشجویان دانشگاه شهید رجایی کسب شده است که نسبت به گذشته رشد قابل توجهی است.

انعقاد قرارداد با سازمان نوسازی برای توسعه فضای دانشگاهی

رئیس دانشگاه شهید رجایی درباره توجه به نوسازی و توسعه فضاهای دانشگاهی گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان نوسازی مدارس منعقد کردیم تا دانشگاه به عنوان یک مرجع علمی بیشتر به تامین نیازهای حوزه تعلیم و تربیت بپردازد و فعالیت‌های پژوهشی این سازمان همچنین نیازهای فنی و مهندسی آن را تا حد امکان برطرف کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.