سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فنلاند اخراج پناهجویان افغان را کاهش می دهد

اداره مهاجرت فنلاند اعلام کرد که خانواده‌های افغان که دارای کودک هستند و در فنلاند درخواست پناهندگی می‌دهند، به شهر کابل بازگشت داده نخواهند شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره مهاجرت فنلاند اعلام کرد که خانواده‌های افغان که دارای کودک هستند و در فنلاند درخواست پناهندگی می‌دهند، به شهر کابل بازگشت داده نخواهند شد.

این اداره بیان داشت که برنامه فنلاند در زمینه اخراج مهاجرین افغان به کشورشان، به دلیل ناامنی و وضعیت کنونی شهر کابل تغییر کرده است.

جانا ووریو، رئیس اداره مهاجرت فنلاند گفته است که در حال حاضر شمار بیجا شدگان داخلی در شهر کابل افزایش یافته و گزینه اسکان مجدد در آن شهر محدود شده است.

با این حال خانم ووریو می‌گوید: پالیسی جدید حکومت فنلاند در قبال افغان‌هایی که ساکن شهر کابل بوده و در فنلند درخواست پناهندگی می‌دهند، تغییر نخواهد کرد، به این معنا که آنان تحت شرایط خاص به شهر کابل برگشت داده خواهند شد.

به گفته اداره مهاجرت فنلاند، مردان مجرد و صحتمند که هیچ تهدیدی علیه آنان نیست و همچنان زوج‌های صحتمند که فرزند ندارند و در کابل مصون پنداشته می‌شوند از این تغییرات جدید مستثنی هستند و آنان مانند گذشته به کابل بازگردانده خواهند شد.

اداره مهاجرت فنلاند گفته است که هم اکنون ۷۶۰ درخواست پناهندگی شهروندان افغان در آن کشور زیر کار و منتظر تصمیم نهایی است.

پیش از این آلمان و شماری دیگر از کشورهای اروپایی ده‌ها پناهجوی افغان و ترکیه هزاران مهاجر افغان را به افغانستان برگشت داده‌اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیما
۱۴:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام نام من سیما یک پسر ۲ ساله دارم در ایران هستم خیلی شرایط زندگیم بده خانوادم منو شکنجه میده بارها از خانه انداختن بیرون میخواستم بهم کمک کنین منو پسرمو نجات بدین