سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والیبال قهرمانی جهان 2018 – بلغارستان

ایران – لهستان؛ جنگ حیثیتی برای صدرنشینی و قدرت‌نمایی

تیم ملی والیبال ایران چهارمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را مقابل لهستان برگزاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین دیدار تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی 2018 جهان مقابل تیم ملی والیبال لهستان برگزار خواهد شد. حریفی که در سال های اخیر همواره به عنوان حریف سرسختی مقابل ایران قرار گرفته و جدالی پایاپای را با تیم ملی کشورمان داشته است. این بار اما بلند قامتان ایران باید در نبردی مهم و در میدان قهرمانی جهان به مصاف لهستانی‌ها بروند.

تیم ملی والیبال ایران در آغاز مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان نمایش خوبی از خود ارائه کرد و سه پیروزی مقابل پورتوریکو، کوبا و بلغارستان بدست آورد تا نشان دهد هنوز یکی از تیم های مهم و بزرگ در سطح جهان به شمار می رود. اما کار سخت و آزمون حساس شاگردان ایگور کولاکوویچ بدون شک نبرد با تیم ملی لهستان است.

با وجود اینکه صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله بعدی رقابت های قهرمانی جهان با کسب سه پیروزی پیشین در این مرحله، قطعی شده است اما بازیکنان ایران به دو دلیل سرشار از انگیزه هستند که نبرد با لهستان را با پیروزی به اتمام برسانند. نخست این کسب پیروزی مقابل لهستان می‌تواند جایگاه ایران در جدول مرحله مقدماتی را بهتر کند و دوم اینکه پیروزی مقابل تیمی قدرتمند مانند لهستان نشان خواهد داد که والیبال ایران هنوز چیزی از قدرت های جهان کم ندارد.

ایران و لهستان در سال های اخیر بارها به مصاف هم رفته اند و به یک رقیب جدی در رویدادهای مختلف تبدیل شده اند. این 2 تیم تاکنون 18 بار به مصاف هم رفته اند که 15 بار آن از سال 2014 تا امسال بوده است. این مسابقات معمولا پر حاشیه هم شده و به خصوص کری خوانی میان سعید معروف و سیدمحمد موسوی از ایران و میخال کوبیاک و بارتوش کورک از لهستان که ستاره های 2 تیم هستند، چند بار به جدال لفظی نیز انجامیده است.در مجموع رویارویی های 2 تیم، ایران هشت پیروزی و لهستان 10 برد کسب کرده اند.

بر اساس فرمول این دوره از مسابقات، چهار تیم برتر هر گروه مرحله مقدماتی راهی دور بعد می شوند و در مرحله دوم در چهار گروه چهار تیمی به مصاف هم می روند. در مرحله دوم نتایج و امتیازات پنج بازی مرحله مقدماتی نیز در کنار سه بازی مرحله دوم محاسبه می شود و در نهایت چهار تیم برتر هر گروه به همراه 2 تیم برتر از میان تیم های دوم گروه های چهارگانه، به مرحله سوم می روند و 6 تیم برتر مسابقات می شوند.

درحال حاضر لهستان و ایران با 3 برد و 9 امتیاز در رده های اول و دوم جدول رده بندی گروه D قرار دارند. ایران مقابل تیم های پورتوریکو، بلغارستان و کوبا پیروز شده و لهستان تیم های کوبا، پورتوریکو و فنلاند را شکست داده است.

تیم ملی والیبال ایران امشب (دوشنبه) از ساعت 22 به وقت ایران در شهر وارنا کشور بلغارستان با تیم ملی والیبال لهستان دیدار خواهد کرد. مسابقات والیبال قهرمانی جهان از 18 شهریور به میزبانی ایتالیا و بلغارستان آغاز شده است و تا هشتم مهر ماه ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳- کوبا ۱/ سومین پیروزی بلندقامتان والیبال در جدال جهانی

تیم ملی والیبال ایران - کوبا / شاگردان کولاکوویچ به دنبال سومین برد جهانی


انتهای پیام/

دیدار ایران و لهستان برگزار می‌شود

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
لطفاً پخش کنید
حمید
۱۷:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
پخش کنید و ارزش دیدن داره با کوبا که پخش نشد ولی این بازی مهم است تشکراز شما بامعرفت دوستاران والیبال ناب ایرانی
حسین شیرازی
۱۴:۳۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
این مسابقه هم پخش نکنید!!
اکبر
۱۳:۲۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
آفرین باغیرت های جوان ایرانی آفرین برغیرت و تعصب و همتت. به امید پیروزی دراین بازی که دنیا را ایران رامیبیندکه چه قدرتی ازاسیا آمده