سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه 80 هزارتومانی برای ورود به خطوط مسیرهای اتوبوس تندرو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت:جرائمی که پلیس برای ورود به خطوط ویژه مسیرهای اتوبوس تندرو و ممنوع مشخص کرده 80 هزار تومان است و به ازای هر بار عبور هم این جریمه اعمال می‌شود.

علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به ممنوعیت تردد در مسیرهای BRT، اظهار کرد: تا 20 شهریور ماه با همکاری خوبی که شهروندان در این رابطه داشتند، اعمال قانون انجام نشد و جریمه‌ها به صورت تذکر و ارشادی بود.

وی در ادامه افزود: برای رعایت بیشتر شهروندان از 20 شهریور ماه دوربین‌های ثبت تخلف در خطوط BRT فعال شده است و اعمال قانون می‌کنند که در این زمینه به شهروندان اطلاع رسانی شده است، سیاست ما از این اقدام این است که احترام به شهروندان خطوط شهری را داشته باشم و کمتر از موانع فیزیکی استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: این پتانسیل و ظرفیت در شهر اصفهان ایجاد شده است که امکان استفاده از خط کشی‌ها و المان‌های کوتاه و ترافیکی را داشته باشیم، شهروندان اصفهانی به این بلوغ رفتاری رسیده‌اند که فکر می‌کنم نیازی به استفاده از موانع نخواهد بود و به نوعی بتوانیم یک اتفاق خوب را در شهرمان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رعایت توقف پشت خط عابر پیاده، عدم عبور از چراغ قرمز و عدم تخطی از سرعت مطمئنه و سرعت مجاز را به خوبی در شهر اصفهان شاهدیم و فکر می‌کنم در بحث عدم ورود به محدوده خطوط ویژه اتوبوس هم شهروندان اصفهانی همکاری لازم را خواهند داشت و نیازی به اعمال قانون نخواهد بود.

صلواتی در ادامه مطرح کرد: جرائمی که پلیس برای ورود به خطوط ویژه و ممنوع مشخص کرده 80 هزار تومان است و به ازای هر بار عبور هم این جریمه اعمال می‌شود، سیاست ما از افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات، افزایش جرایم راهنمایی رانندگی و افزایش درآمدهای شهرداری نیست، علی رغم تصویبات قانونی فعلاً درآمدی عاید شهرداری اصفهان نمی‌شود و شهروندان اصفهانی مطمئن باشند که سیاست و هدف جریمه کردن نیست.

وی در پایان متذکر شد: سیاست ما این است که بتوانیم قانون مداری بیشتری را در شهر حاکم کنیم و تصادفات، تخلفات و سوانح شهری که منجر به جرح و فوت در شهر اصفهان می‌شود را کاهش دهیم که تا به حال هم موفق بوده‌ایم، سیاست و هدف ما ارتقای قانون‌مندی در شهر، احترام به قانون، تسهیل در عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی تردد در سطح شهر اصفهان است.

 

انتهای پیام/م

 

آغاز ثبت تخلفات شهروندان اصفهانی در صورت ورود به خط BRT

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصورصالحی
۱۳:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
وقتی مامور راهنمایی و رانندگی در اوج ترافیک ظهر جمعه خودش ماشینها را هدایت میکند که در خط ویژه تردد کنند انصاف نیست که جریمه اعمال شود که برای من این اتفاق افتاده است