سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه خبر داد

کشف 35 انبار محل احتکار کالا/کشف یک هزار میلیارد ریال جرائم اقتصادی

رئیس پلیس آگاهی استان از متلاشی شدن 65 باند سرقت طی 6 ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: با متلاشی شدن این تعداد باند 170 نفر سارق دستگیر و 700 فقره انواع سرقت نیز کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سرهنگ "محمدرضا امیری" در نشستی خبری اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 30 طرح مبارزه با سرقت نیز در سطح استان اجرایی و در قالب آن 580 فقره سرقت کشف و 300 سارق نیز دستگیر شدند.

وی افزود: در بحث سرقت طی 6 ماه سپری شده از سال شاهد افزایش 19 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.
سرهنگ امیری همچنین از کاهش 36 درصدی مجموع جرائم جنایی خبر داد و گفت: در حوزه سرقت به عنف 70 درصد و قتل نیز 36 درصد با کاهش مواجه بوده ایم.
رئیس پلیس آگاهی استان بیان کرد: خوشبختانه در 6 ماه نخست امسال هیچ موردی از آدم ربایی در کرمانشاه نداشتیم.



 رشد 34 درصدی متلاشی شدن باندهای قاچاق


وی مبارزه با قاچاق را از دیگر حوزه های کاری پلیس آگاهی برشمرد و افزود: پس از تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق در سال 95 شاهد رشد 34 درصدی متلاشی شدن باندهای قاچاق بودیم.
سرهنگ امیری ادامه داد: در حالی که طی سال های 93 و 94 مجموعا 56 باند قاچاق متلاشی شده بود این تعداد در سال های 95 و 96 به 75 مورد افزایش یافت.
این مقام انتظامی افزود: در بحث پرونده های قاچاق 100 میلیون تومان پس از تشکیل قرارگاه 290 درصد و در بحث پرونده های قاچاق 500 میلیون تومان نیز 150 درصد نسبت به دوره قبل از تشکیل قرارگاه رشد کشفیات داشته ایم.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در سال های 95 و 96 به 950 میلیارد ریال می رسد، خاطرنشان کرد: این مقدار در مقایسه با سال های 93 و 94 حدود 130 درصد رشد نشان می دهد.
سرهنگ امیری گفت: در 2 سال گذشته بیش از 5 هزار و یکصد نفر در رابطه با پدیده قاچاق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

 



 انهدام 13 باند جعل و کلاهبرداری

 


رئیس پلیس آگاهی استان مبارزه با جعل و کلاهبرداری را از دیگر ماموریت های پلیس آگاهی برشمرد و افزود: در 6 ماه سپری شده از سال 13 باند در این راستا شناسایی و منهدم و 50 نفر نیز دستگیر شده اند.
وی گفت: طی 6 ماهه اول سال در حوزه جعل 2 درصد و در حوزه کلاهبرداری نیز 50 درصد کاهش وقوع داشته ایم.
سرهنگ امیری عمده موارد جعل و کلاهبرداری را مربوط به پیش فروش آپارتمان، فروش خودرو، اسناد دولتی، افتتاح حساب جعلی، انتقال وجه و ... عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات این پلیس در حوزه جرائم اقتصادی اشاره کرد و گفت: در طول 6 ماهه 107 پرونده در پلیس آگاهی رسیدگی شد که ارزش آن به یک هزار میلیارد ریال می رسد.
وی، زمین خواری و تبانی در مناقصه و مزایده را جزو جرائم پرشمار اقتصادی برشمرد.



 کشف 35 انبار محل احتکار کالا

 



سرهنگ امیری همچنین از شناسایی 35 انبار محل احتکار کالا و پلمپ آن ها با همکاری سایر نهادهای نظارتی خبر داد و گفت: کشف2 هزار تن برنج، 2 هزار دستگاه یخچال و تعداد زیادی لوازم خانگی و صوتی و تصویری به همراه قطعات خودرو و مایهتاج ضروری مردم از جمله کالاهای احتکاری بوده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا 40 نفر از محتکران دستگیر و برای صدور احکام مناسب تحویل مراجع قضائی شدند.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال مجموع سرقت ها 36 درصد کاهش داشته است، یادآور شد: در 6 ماهه امسال نیز در بحث سرقت از منزل 15 درصد، خودرو 26 درصد و موتور 31 درصد کاهش وقوع داشته ایم.
سرهنگ امیری سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو را دارای بیشترین فراوانی از میان حوزه های سرقت برشمرد و گفت: بیشترین فراوانی سن سارقان نیز بین 17 تا 35 سال است.

 


 توصیه های پلیسی

 


رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود، توصیه هایی نیز به شهروندان داشت و افزود: به منظور فراهم نکردن شرایط سرقت بهتر است مردم از پارک کردن خودرو به مدت طولانی در فضاهای تاریک و خلوت خودداری و در هنگام تردد در معابر عمومی مراقب گوشی همراه و سایر اموال با ارزش خود باشند.
وی گفت: همچنین خانواده ها از آویزان کردن طلاجات به دختربچه های خود و تنها گذاشتن آن ها در کوچه و خیابان خودداری کنند.
سرهنگ امیری همچنین در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ فریب پیام ها و تماس های ارسالی به آن ها مبنی بر برنده شدن در جشنواره های مختلف را نخورند.

انتهای پیام/ز


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.