سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه

صدور مجوز بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: نیمه اول امسال مجوز بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : در شش ماهه امسال ۳۸۹ مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰۶۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر در کرمانشاه صادر شده که از نظر تعداد ۱۵۱ درصد، از نظر میزان سرمایه‌گذاری ۲۴ درصد و از نظر اشتغالزایی ۱۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی از رشد قابل توجه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان هم یاد کرد و ادامه داد: امسال ۱۷۱ قرارداد با وسعت ۶۵ هکتار در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده که این عدد در سال گذشته ۲۸ قرارداد به وسعت ۱۵ هکتار بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به مناطق زلزله زده بوده، به گونه‌ای که اکنون در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب دیگر زمینی برای واگذاری نیست.

وی اشاره‌ای هم به واحد‌های صنعتی که در شش ماهه امسال به بهره‌برداری رسیده داشت و خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۷ واحد صنعتی با سرمایه‌‎گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که برای ۱۱۶۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

به گفته این مسئول، در این مدت ۴۴ واحد صنعتی استان نیز که غیرفعال بودند دوباره به چرخه تولید برگشتند که سرمایه‌گذاری آن‌ها ۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی آن‌ها ۶۱۸ نفر بوده است.

وی عمده واحد‌های فعال شده را مربوط به حوزه مصالح ساختمانی در مناطق زلزله دانست و تاکید کرد: هدفگذاری ما برای سال جاری فعالسازی ۵۵ واحد راکد در کل استان است.

رستمی در ادامه از پیگیری برای راه‌اندازی هشت طرح صنعتی مهم در استان هم خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاری این طرح‌ها بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان است و با راه‌اندازی آن‌ها ۱۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و اکنون در زمان ساخت نیز حدود هزار نفر در این طرح‌ها مشغول به کار هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ذوب آهن کرمانشاه را از مهمترین این طرح‌های صنعتی برشمرد که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: طرح تولیدی ایلیاذرت نیز از دیگر طرح‌های مهم است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رستمی درباره واحد تولیدی بیواتانول نیز عنوان کرد: این واحد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و کار ساخت آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شده، اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از فعالیت ۱۶۰ نفر در این طرح تولیدی در مرحله ساخت خبر داد و افزود: بیواتانول با همکاری ایدرو ساخته خواهد شد و بر اساس طرح آن از گندم و ذرت برای تولید بیواتانول و خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره کارخانه قوطی‌سازی زمزم نیز یادآوری کرد: این طرح اکنون پیشرفت خوبی دارد و تا دی ماه به تولید آزمایشی خواهد رسید.

رستمی ظرفیت این واحد را تولید ۱۱۰ قوطی در دقیقه اعلام کرد و گفت: هم اکنون کلیه تجهیزات کارخانه قوطی سازی زمزم نصب شده است.

وی همچنین از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه هم خبر داد که سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در حوزه طرح‌های معدنی نیز در سال جاری ۲۰ معدن با اشتغال ۱۸۶ نفر دوباره به چرخه تولید برمی‌گردد.

 

 

انتهای پیام/د

۳۸۹ مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰۶۷ میلیارد تومان صادر شده است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.