سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه سالانه خوشنویسی استاد محصص مستشاری

نخستین سالانه خوشنویسی یادواره استاد ابوالحسن محصص مستشاری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ در این مراسم که آثار خوشنویسانی از سراسر کشور از جمله قم، تهران و قزوین به دبیرخانه سالانه خوشنویسی ارسال شد؛ در پایان از ۱۲ نفر از برگزیدگان ممتاز و فوق ممتاز در رشته‌های نستعیلق و شکسته نستعلیق تجلیل شد و همچنین شش نفر از شرکت‌کنندگان شایسته تقدیر شدند.

مهرزاد محصص مستشاری رییس انجمن خوشنویسان قزوین و فرزند استاد فقید محصص مستشاری در اختتامیه سالانه خوشنویسی قزوین گفت: این سالانه خوشنویسی در قالب مسابقه و نمایشگاه برگزار و در فراخوان انجام شده بیش از ۱۰۰ اثر خوشنویسی به دبیرخانه سالانه ارسال شد.

مهرزاد محصص مستشاری افزود: آثار ارسال شده در رشته‌های نستعلیق و شکسته‌نستعلیق است و در ۲ بخش ممتاز و فوق ممتاز، در مرحله اول داوری شد.

مستشاری اضافه کرد: در مرحله دوم از سوی داوران بیش از سه برابر ظرفیت تعداد پیشبینی شده افراد برگزیده، خوشنویسان برای اجرای زنده دعوت شدند که در پایان داوری از بین آن‌ها، آثار برگزیده انتخاب شد.

محصص مستشاری هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را حفظ جایگاه قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران دانست و گفت: این سالانه خوشنویسی یقینا در پیشرفت، فرهنگ‌سازی و حفظ جایگاه هنر خوشنویسی در بین مردم نقش زیادی خواهد داشت.

حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در اختتامیه اولین مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی هنرجویان ممتاز و فوق ممتاز یادمان استاد ابوالحسن محصص مستشاری با بیان اینکه هنر خوشنویسی در بین هنر‌های دیگر جایگاهی والایی دارد گفت: از جمله نامداران عرصه خوشنویسی ایران استاد محصص مستشاری است که مانند بسیاری از بزرگان این خطه آن چنان که شایسته است در زمان حیات جایگاه هنریش شناخته نشد؛ اما این سالانه می‌تواند در معرفی این استاد برجسته نقش مهمی ایفا کند.

ابوالحسن محصص مستشاری از جمله استادان نام‌دار خوشنویسی به سال ۱۳۱۰ شمسی در شهر قزوین زادگاه میر عماد الحسنی سیفی قزوینی، بزرگ خوشنویس تاریخ خوشنویسی ایران به‌دنیا آمد و در سال ۸۹ در ۷۹ سالگی دیده از جهان فرو بست.
انتهای پیام/.

اختتامیه نخستین سالانه خوشنویسی استاد محصص مسشتاری با معرفی برگزیدگان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.