سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها در بیمارستان علی اصغر

ارایه جدیدترین شیوه‌های برخورد با مسمومیت در بیمارستان علی اصغر شیراز موجب کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین صناعی زاده مدیر گروه مسمومیت‌های بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) گفت: روزانه به طور متوسط، ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت دارویی و شیمیایی به این مرکز مراجعه کرده و به آنان خدمات تخصصی ارایه می‌شود.

وی افزود: به طور میانگین ماهانه بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر در این بیمارستان پذیرش می‌شوند که از این تعداد، بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ نفر را مسمومیت‌های دارویی و شیمیایی تشکیل می‌دهد.

صناعی زاده ادامه داد: این مرکز تنها مرکز ارایه دهنده خدمات تخصصی در حوزه مسمومیت‌های دارویی و شیمیایی در استان است که توانسته پذیرای تعدادی زیادی از مراجعان جنوب کشور هم باشد.

این متخصص مسمومیت‌ها و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: بیشترین موارد شیوع مسمومیت‌ها به ترتیب مربوط به مسمومیت با مخلوطی از داروها، متادون و ترامادول، سموم شیمیایی مانند حشره کش ها، سموم دفع آفات نباتی، علف کش‌ها و انواع گزش است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه امروزه در کشور، مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج بین ۸۰ تا ۹۰ درصد گزارش شده است، گفت: با اقدامات درمانی به موقع در بیمارستانعلی اصغر، این آمار به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

صناعی زاده با توصیه به مصرف روغن کرچک به عنوان یک اقدام پیش بیمارستانی برای این نوع مسمومیت، آن را یک راهکار مهم اعلام کرد.
انتهای پیام/ر

موفقیت بیمارستان علی اصغر در کاهش مرگ ومیر ناشی از مسمویت‌ها

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.