سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران ،یکی از ۲۰ اقتصاد قدرتمند جهان

معاون اول رییس جمهور گفت: اقتصاد ایران یکی از ۲۰ اقتصاد قدرتمند جهان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در شورای اداری آبادان با بیان اینکه اقتصاد ایران یکی از ۲۰ اقتصاد قدرتمند جهان است گفت: دولت آمریکا با این حجم از تحریم‌ها هم نتوانست به سیستم اقتصادی کشور ضربه وارد کنند.

وی افزود: دشمن هر کاری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد تا ملت را از پای در بیاورد اما موفق نشد و حتی با خروج از برجام در اردیبهشت ماه و تبلیغات گسترده برای تحریم های ۱۳ آبان هم کاری از پیش نبرد.

معاون اول رییس جمهور  گفت:دشمنان برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تلاش کردند ولی ما به هر میزانی که توانسته نفت را صادر کردیم و آمریکایی‌ها در مهم‌ترین سیاستی که علیه اقتصاد ما داشتند به طور قطع شکست خوردند.

جهانگیری افزود:آنها در برابر رسانه ها گفتند که غذا و دارو را تحریم نکردیم اما عملا این کار را انجام دادند.

وی تاکید کرد: ما از سال های دفاع مقدس و مردم آبادان و خرمشهر مقاومت را آموخته ایم و باید با مقاومت بایستیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت : تحریم ها فشارهایی وارد کرده و باید صادقانه با مردم صحبت کرد و اگر مردم همراهی کنند میتوانیم سرافرازانه از این بحرانها عبور کنیم.

جهانگیری با اشاره به بحران آب در تابستان گذشته برای مردم آبادان و خرمشهر افزود: با اراده، مسئولان در یک سال گذشته به اندازه ۱۰سال گذشته کار عمرانی انجام دادند.

وی افزود: کارهایی که با اراده دوران دفاع مقدس شروع شود، به موفقیت منجر می شود و طرح آبرسانی غدیر نمونه بارز آن است و دولت برای آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و باید در راستای افزایش کیفیت آب به نقطه مطلوبتری برسیم.  

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در تلاشیم با تامین اعتبار تکمیل دو سد در دست احداث، مانع ورود آب شور به دو رودخانه آبادان شویم.

جهانگیری با گریزی به وضعیت استراتژیک اقتصاد منطقه آزاد اروند و با اشاره به سرمایه مورد نیاز پالایشگاه آبادان گفت: حدود ۳میلیارد دلار سرمایه برای بازسازی و نو سازی آن نیاز است.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد اروند در ایجاد جایگاه صادرات افزود: دولت عراق دوست ماست و نمی گذاریم کسی در روابطمان دخالت کند.

انتهای پیام/ د

حضور جهانگیری در نشست شورای اداری آبادان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
amir
۱۷:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ایشان اگربفرمایندمااقتصاداول جهان هم هستیم ماباورمی کنیم مردم بااین همه ثروت ورفاه دیگرنمی دانندچه کنندیقینا مااقتصاداول که هیچ بلکه بالاتراقتصادصفرجهان هستیم