سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 9 درصدی بیماران کلیوی در استان اردبیل

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد بیماران کلیوی در استان 9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،دکتر قدرت اخوان اکبری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 9درصدی بیماری های کلیوی در استان خبر داد و افزود: با توجه به افزایش روز افزون تعداد بیماران با نارسایی مزمن کلیه و نیازمند به دیالیز بخش های درمانی و دستگاه های موجود مراکز تحت پوشش پاسخگوی امور دیالیز بیماران استان نخواهد بود و در آینده با کمبود فضا و دستگاه مواجه خواهیم شد.

وی گفت: خدمات تشخیصی، درمانی، دارویی و توانبخشی با معاینه رایگان و با استفاده از بیمه خاص از جمله خدمات جاری دانشگاه برای بیماران دارای نارسایی مزمن کلیه است.

اخئان اکبری اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری های کلیوی باید اقدامات لازم از قبیل کنترل قند خون ، فشار خون ،عفونت های کلیوی و سنگ کلیه جدی گرفته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: هم اکنون 10 بیمارستان استان اردبیل بطور متمرکز در سه نوبت کاری فعال و یک نوبت کشیک برای بیماران دیالیزی مراجعه کننده اعم از بیماران ثابت، میهمان و اورژانسی خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی ادامه داد: ارایه خدمات بهتر به بیماران کلیوی در مراکز درمانی نیازمند اعتبار است و در این مورد هم از بنیاد امور بیماری های خاص و وزرات بهداشت پیگیری های لازم انجام شده است.
اخوا اکبری افزود: تامین و ایجاد فضای فیزیکی کافی برای بیماران کلیوی و دیالیزی در کنار استفاده از امکانات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیازمند حمایت مسئولان، خیرین و انجمن های مردم نهاد است.

انتهای پیام/ع

ارایه خدمات بهتر به بیماران کلیوی در اردبیل


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.