سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

موضوعی به نام حذف مشق شب نداریم/ هنوز طرح رتبه بندی بازنشستگان را ننوشته‌ایم

بطحایی گفت: به هیچ عنوان موضوعی به نام حذف تکالیف نداریم بلکه موضوع اصلی تغییر ماهیت تکالیف است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش دانش آموزان و در جمع خبرنگاران درباره حذف مشق شب اظهار کرد: در حوزه تکلیف منزل یا مشق تغییر رویکردی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این تغییر رویکرد بخشی از تکلیف که شامل رونویسی، دیکته، تمرین خوشنویسی و مواردی این چنین است و مداری دنبال می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تکلیف منزل به تکلیفی مهارت محور تغییر یافته است، گفت: ماهیت تکالیف در نظر تغییر کرده و به سمت تقویت مهارت های فردی و اجتماعی سوق پیدا کرده است تا مهارت‌های دانش آموزان را ارتقا دهیم.

بطحایی تاکید کرد: به هیچ عنوان موضوعی به نام حذف تکالیف نداریم بلکه موضوع اصلی تغییر ماهیت تکالیف است و در جهت تقویت مهارت‌های فردی گام بر می‌دارد.

برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت معیشتی  بازنشستگان

بطحایی درباره رتبه بندی بازنشستگان گفت: در حال حاضر طرح رتبه بندی را ننوشته‌ایم و بعد از تصویب لایحه‌ای که به مجلس می‌رود، آیین نامه اجرایی نوشته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این آیین نامه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، در آئین نامه اجرایی بعید می‌دانم از بازنشستگان مطلبی آورده شود.

وی اظهار کرد: برای ارتقای وضعیت بازنشستگان به صورت کل، دولت برنامه دارد که امیدواریم بخشی از نظر همکاران را تامین کند.

بطحایی درباره حمایت از دانش آموزان نخبه گفت: برای شناسایی استعدادهای درخشان که فقط تکیه بر حوزه علمی مطرح نیست و ساخت‌های کلی  مد نظر قرار دارد، باید دانش آموزان را شناسایی کنیم، کار خوبی در مرکز استعدادهای درخشان دنبال می‌شود که یک نهاد غیردولتی شکل می‌گیرد که با کمک آموزش و پرورش جنبه‌های مختلف استعدادهای دانش آموزان که دارای ویژگی‌های برتر هستند را شناسایی می‌کند و پرورش می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
از مسئولان آموزش و پرورش خواهشمندم ساختن وسائلی مثل الکتروسکوپ(برقنما) و سایر چیزهایی که دانش آموزان باید بسازند را به منزل موکول نکنید چون بجای دانش آموز پدر و مادر آنها استاد ساخت این گونه وسائل می شود.
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
بهتر است بجای کشتن وقت دانش آموزان با آموزش هایی که الویت بالایی ندارند و جایگزین کردن آموزش واقعی باعث جهش کشور شویم، برای تعیین الویت های آموزش باید از همه مردم ایران و کارشناسان نظر خواهی شود
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
رتبه بندی بازنشستگان را بعد از 40 سال کی می خواهید بنویسید؟!
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
رفتم مدرسه برای بچه ها حین کلاس درس مسابقه ورزشی گذاشتن به مدیر گفتم چکار میکنی اینجا باشگاه هست یا مدرسه گفت ابلاغ شده ...
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
فاصله حقوق مابازنشسته هاهرسال ازشاغل هابیشترمیشه مثلامابازنشسته هازمان جنک درمنطق جنگی بودیم ولی خبری ازحقش نیس
محسن
۱۵:۱۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
با نظروزیر کاملا موافقم . مشق چیزی جز وقت گرفن وتکرار بیهوده نیست وبچه از مدرس ه ودرس زده میشه بجاش بهتره مهارت اموزی یاد بگیره که د ررفتار فردی واجتماعی اش تاثیر بگذاره
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
حذف مشق وردتهضتی وحق تدریس وپیش دبستانی نابودی اموزش
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
حذف مشق وردتهضتی وحق تدریس وپیش دبستانی نابودی اموزش
ابوالفضل
۱۳:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
اره ولی هم بچه ها رو از مدرسه بیزار کرده هم پدر و مادر رو خسته کرده هم کلی استرس به بچه های کوچک میده. بابا کلاس زیبا نویسی بذارید. همین مشق شب یکی از علل بچه دار نشدن بابا. چون والدین رو کامل درگیر مدرسه کرده . ساعت 7/5 صبح هم برای بچه دبستانی خیلی زوده و همش استرسه. بابا بچه ساعت 8/5 بره مدرسه تا 12/5 . 4 ساعت آموزشی کافی نیست مگه؟؟!!
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
آفرین بر شما ولی کو گوش شنوا ؟
مسعود
۱۲:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
مشق شب از نان شب هم واجب تر است . چرا ؟ چون طرف ليسانس داره اما دستخطش رو بايد مترجم از مصر باستان بياري تا بخونه !!!
بابا زشته با مدرك بالا روت نشه دو خط بنويسي !!!
قديم ما طي يك هفته يك دفتر چهل برك رو مشق مي نوشتيم كه چند فايده داشت تمرين در درست نويسي بدون غلط ، زيبا نويسي ، جلو گيري از ابطال وقت و يادگيري طولاني مدت