سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رای اعتماد مجدد مجلس افغانستان به وزرای ترانسپورت و مخابرات

وزرای ترانسپورت و مخابرات افغانستان امروز توسط مجلس این کشور استیضاح شدند اما توانستند بار دیگر اعتماد نمایندگان را جلب کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس افغانستان در نشست امروز خود حمید طهماسبی، وزیر ترانسپورت و شهزادگل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این کشور را به دلیل مصرف کمتر از 70 درصد بودجه توسعه‌ ای خود در سال مالی 1396 استیضاح کردند.

اگرچه استیضاح 5 وزیر از جمله دو وزیر مذکور هفته گذشته توسط مجلس افغانستان به تصویب رسیده بود اما در نشست امروز اکثر نمایندگان استیضاح وزرای ترانسپورت و مخابرات را غیر قانونی خوانده و مخالفت خود را با صندوق‌گذاری اعلام کردند.

به گفته این تعداد از نمایندگان، وزاری ترانسپورت و مخابرات در آخر سال مالی 1396 از مجلس رای اعتماد گرفته اند و استیضاح آنها ماده 92 قانون اساسی را نقض می کند.

در فرجام اما پس از صندوق گذاری برای وزرای مخابرات و ترانسپورت، هر دو وزیر در سمت‌های خود ابقا شدند.

شهزاد گل آریوبی با گرفتن 70 رای تایید، 57 رای رد، 3 رای سفید و 1 رای باطل و حمید طهماسبی با گرفتن 76 رای تایید، 50 رای رد، 4 رای سفید و 1 رای باطل در سمت های خود باقی ماندند.

گفتنی است که در جریان هفته جاری وزیر فواید عامه، وزرای عدلیه و مبارزه با مواد مخدر نیز استیضاح شدند اما همه انها بار دیگر رای اعتماد مجلس را کسب نمودند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.