سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

اسرائیل و غربی‌ها با محاصره نوار غزه به دنبال معامله قرن هستند/ امروز مقاومت فلسطین از اراده و شرایط بسیار خوبی برخوردار است

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع بررسی آخرین تحولات منطقه و فلسطین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب دوشنبه ۱۰ دی ماه بررسی آخرین تحولات منطقه وفلسطین با حضور محمد الهندی از اعضای عالی رتبه دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین برگزار شد.

محمد الهندی با اشاره به اینکه توطئه بزرگی علیه ملت فلسطین در جریان است، اظهار کرد: ما در جریان این موضوع هستیم که جهان معیار‌های دوگانه‌ای را دنبال می‌کند و وظیفه اصلی خود را برای بیان حقایق انجام نمی‌دهند؛ از طرفی ما می‌خواهیم توطئه بزرگ علیه فلسطین را خنثی کنیم و آمریکا و برخی از سازمان‌ها تصور می‌کنند که در حال حاضر شرایط مناسب برای فراموشی مسئله فلسطین است. به نوعی با محاصره کردن غزه می‌خواهند مسئله فلسطین را از بین ببرند که در مقابل فلسطین، انفجاری با تظاهرات مسالمت آمیز خود ایجاد کرد که البته در این تظاهرات هزاران نفر شهید و مجروح شدند.

وی با بیان اینکه اسرائیل و غربی‌ها با محاصره نوار غزه به دنبال معامله قرن هستند، افزود: ما با برگزاری اینگونه تظاهرات مسالمت آمیز خود را در مقابل آن‌ها قرار می‌دهیم.

محمد الهندی تصریح کرد: اسرائیل می‌خواهد که حقیقت‌ها را از بین ببرد؛ ما مقاومت‌های مسالمت آمیزی را در مقابل نیرو‌های رژیم صهیونستی شاهد هستیم. ضمن اینکه مقاومت فلسطین حامی مردم این کشور بوده است و طبق تصمیم گیری‌ها و بعد از ۴۸ ساعت از طریق میانجی مصری اسرائیل آتش بس را مطرح کرده و متوجه این موضوع شدند که تهدید‌های مقاومت واقعی بوده است.

وی با بیا اینکه محاصره نواره غزه باعث افزایش قدرت فلسطین شده است، گفت: با وجود وسایل ابتدایی که ما در اختیار داشتیم و اسرائیل با اینکه مدعی بزرگترین و قدرتمندترین کشور است، در مقابله با ملت بی سلاح موفق به پیروزی نشد.

عضو عالی رتبه دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مدت ۱۲ سال است که غزه در محاصره قرار دارد و این محاصره فقط از سوی اسرائیل نیست گفت: این محاصره از سال 2006 شروع شده است به طوری که برخی از عرب ها در خصوص محاصره غزه کوتاهی کردند لذا همه فلسطین باید آزاد شود زیرا خاک ما اراضی ۴۸ است .

وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت ها برای دفاع از فلسطین استفاده می کنیم خاطرنشان کرد: جوانان فلسطین با وسایل ساده و ابتدایی در مقابل نظامیان اشغالگر می ایستند؛ این جنگ، جنگی تاریخی و طولانی مدت است که باید از چند منظر مورد بررسی قرار بگیرد.

الهندی با اشاره به اینکه اسرائیل هیچ پیروزی چشمگیری در منطقه به دست نیاورده اما این در حالی است که مقاومت پیروزی های بزرگی کسب کرده است ادامه داد: در جنگ اخیر اسرائیل ظرف مدت ۴۸ ساعت اعلام آتش‌بس کرد؛ ما خدا را شکر می‌کنیم زیرا امروزه مقاومت از اراده و شرایط بسیار خوبی برخوردار است  و جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها حمایت های خوبی از مقاومت به عمل می آورند.

وی تصریح کرد: امروزه مواضع ثابت و خوبی به نفع ملت فلسطین وجود دارد؛ ملت‌ها هرگز قضیه فلسطین را فراموش نمی کنند و می دانند که قدس فقط پایتخت فلسطین نیست بلکه پایتخت جهان اسلام است.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.