سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات طهرانچی در جلسه بررسی ابعاد حادثه علوم و تحقیقات + فیلم

رئیس دانشگاه آزاد مفاد نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بررسی ابعاد حادثه علوم و تحقیقات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته بود که حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات منجر به فوت ۱۰ سرنشین این اتوبوس شد که به دنبال این حادثه دانشجویان دانشگاه نسبت به شرایط تردد در این واحد و نامناسب بودن مدیریت ترابری اعتراض کردند.

بررسی علت وقوع این حادثه از همان روز اول مورد توجه قرار گرفت و گمانه‌زنی‌های بسیاری در این مورد وجود داشت اما در نهایت غیراستاندارد بودن ناوگان حمل‌ونقل این واحد دانشگاه آزاد به عنوان عامل اصلی بروز حادثه مشخص شد.

بروز حادثه علوم تحقیقات پای مجلس را هم به این دانشگاه باز کرد و بهارستانی‌ها مسئولان دانشگاه آزاد را احضار کردند تا از چندوچون ماجرا باخبر شوند.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در این نشست اظهار کرد: دانشجویان حق اعتراض داشتند چرا که از این حادثه متأثر بودند بنابراین لازم بود تا مدیریتی صورت گیرد تا آنها از این حق طبیعی خود برخوردار شوند.

وی با اشاره به تجمع هزار و 5۵۰۰ نفر از دانشجویان در روز شنبه، بیان کرد: دانشجویان عصبانی از وقوع این حادثه بودند و طبیعی بود تا هیجانات خود را بروز دهند بنابراین بدون کوچک‌ترین تنشی شرایط را مدیریت کردیم.

طهرانچی افزود: از پنجشنبه هفته گذشته که مراسم ختم جان‌باختگان حادثه علوم و تحقیقات برگزار شد، با سرتیم‌های دانشجویان صحبت‌هایی داشتیم و حتی خود من پنج ساعت با یکی از سرتیم‌های دانشجویی مذاکره کردم.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: سعی کردیم به تدریج شرایط را به حالت عادی برگردانیم و اکنون هم برخی از نمایندگان دانشجویی با مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در حال مذاکره هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.