سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان؛

بعد از تامین شرب،حقابه تالاب گاو خونی در اولویت دوم/منطقه عباس آباد نایین،بهشت گربه سانان ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از پیگیری های صورت گرفته برای کاهش اثرات مخرب زیست محیطی این تالاب و اختصاص حقابه به آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دانیالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در نشست رسانه ای امروز صبح با اشره به معضل آلودگی هوای اصفهان اظهار کرد: طرح جامع آلودگی هوا از سال 93مطرح شد و نهاد های مختلفی را درگیر کرد که بعضا کوتاهی هایی صورت گرفته است.
وی در پاسخ به این سوال که کدام نهاد تصمی گیرنده تعطیلی مدارس است،اضافه کرد: هواشناسی 96ساعت قبل با توجه به پیش بینی ها اعلام آلودگی می کند و دانشگاه علوم پزشکی نیز در شرایطی که الودگی بیش از حد می رسد،تشکیل جلسه می کنند.

دانیالی با بیان اینکه روزهای هوای پاک و سالم نسبت به سال گذشته افزایش یافته و سال گذشته هوای پاک نداشتیم،عنوان کرد: در سال جاری اصفهان 37 روز پاک را تجربه کرد.
وی ادامه داد:روزهای ناسالم برای عموم از 6روز به 5روز کاهش یافت و حتی یک روز بسیار ناسالم هم نداشتیم.
مدیر کل حفاطت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه دستگاه های سنجش آلودگی همیشه فعال است،بیان داشت:تابلوهای اعلام الودگی هوا با توجه به کمبود بودجه بعضا خاموش است و شهروندان از راه های دیگر می توانند از وضعیت آلودگی هوا آگاه شوند.
وی اضافه کرد:اداره محیط زیست جهت در اختیار قرار دادن این تابلوهابه شهرداری اعلام آمادگی کرده است.

دانیالی با اشاره به پیش رو بودن روز هوای پاک بیان داشت:تقدیر از صنایع سبز که اقداماتی در راستای بهینه سازی انجام داده اند،در برنامه داریم.
وی در مورد خشکسالی رودخانه و مشکلات زیست محیطی تالاب گاوخونی اظهار داشت:اگر مشکلات این تالاب از ابتدا دیده می شد،وضع تالاب به این میزان بحران نمی رسید.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست اشتان اصفهان با اشاره به انجام مطالعات و پایش صورت گرفته این تالاب عنوان کرد: بعد از شرب،حق ابه تالاب گاو خونی از اهمیت ویژه ای برخورداراست.
دانیالی به پیگیری های انجام گرفته برای این تالاب اشاره کرد و افزود:سند مدیریت زیست بومی گاوخونی،به عنوان سند راهبردی تدوین شده و اخرین اصلاحات ان در شورای برنامه ریزی استان بررسی می شود که برای پیگیری مباحث حقوقی و حق ابه این تالاب استفاده می شود.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به منطقه حفاظت شده کلاقاضی و مشکلات بحران اب مطرح کرد: در این منطقه و سایر مناطق حفاطت شده تامین علومه و ساخت آبشخور صورت گرفته است که بخش با کمک خیرین بوده است.
وی افزود:تعداد 33هزار علف خوار در این منطقه به 40هزار رسید.
وی از منطقه عباس آباد نایین به عنوان بهشت گربه سانان ایران یاد کرد و گفت:پلنگ ماده،یک پلنگ نر و دو طوله پلنگ در این منطقه فیلم برداری شده است.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان به دو مشکل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: تجمع و استفاده از ضایعات و مواد نفتی در بعضی از شهرک های صنعتی مانند شهرک صنعتی رازی و علویجه و همچنین پسماند ویژه صنایع از مشکلات استان است.
وی با بیان اینکه اختصاص زمینی برای امحا و یا دفن این پسماند مضر در حال بررسی در شورای مربوطه است،عنوان کرد:امیدواریم با اقدامات صورت گرفته،این مواد اسیب زننده به محیط زیست را ساماندهی کنیم.
گفتنی است در پایان این نشست از پوستر راخوان خبرنگاران همیار محیط زیست رونمایی شد.
در این طرح با برگزاری دوره های آموزشی به خبرنگاران علاقه مند به حوزه های زیست محیطی مدرک همیار محیط زیست اعطا می شود.

 

انتهای پیام /س

نشست خبری مدیر کل حفاظت از محیط زیست اصفهان

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.