سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر تسریع انتقال بازار پرنده فروشان قزوین

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: انتقال بازار پرندگان قزوین برای جلوگیری از بیماری‌های دام و طیور باید در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در جلسه ستاد قرارگاه زیستی و بیوتروریسم، انتقال بازار پرندگان قزوین را برای پیشگیری از وقوع هر نوع بیماری از جمله آنفولانزا مهم و حیاتی دانست و تاکید کرد: این طرح از سال ۸۶ همچنان بدون تعیین تکلیف رها شده است، اما با توجه به مکان در نظر گرفته شده، باید در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن شاهد این جا به جایی باشیم.

حبیبی افزود: در این زمینه وجود هر نوع مانع و مشکل باید از سوی کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط از سر راه برداشته شود.

وی اضافه کرد: برای انتقال به مکان جدید و برای کمک به کسبه این بازار و ایجاد انگیزه در این افراد به آن‌ها تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار گفت : با عملیاتی شدن این انتقال و اطلاع رسانی آن موجب خواهد شد تا مردم از مکان این بازار مطلع شوند و همین امر به رونق کار کسبه کمک خواهد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: بیماری آنفلوانزا در گذشته خسارت‌های فراوانی را به استان تحمیل کرده است که از نمونه‌های آن معدوم سازی پنج و نیم میلیون قطعه مرغ در سال ۹۶ بود.

افشار با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بی سابقه بیماری آنفلوآنزا در سطح استان بودیم، تصریح کرد: سال گذشته برای جلوگیری از شیوع بیماری در بازار پرنده فروشان قزوین، ۱۱ مکان مورد شناسایی قرار گرفت که در نهایت یک مورد از آن در ۲ راهی همدان به تایید نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای انتقال این بازار سه تصمیم مهم در شورای پدافند غیرعامل استان گرفته شد، ادامه داد: تشکیل تیم‌های ممیزی با همکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل مرغداری ها، انجام واکسیناسیون و در نهایت جا به جایی بازار بود که در ۲ بخش نخست برنامه‌های از پیش تعیین با موفقیت انجام شدند.

افشار یادآور شد: در بخش انتقال بازار پرندگان با وجود برگزاری ۵۳ جلسه، انجام مکاتبات و دادن امتیاز‌های مهم به مالکان در کمیسیون ماده ۱۰، تاکنون موفق به انجام این کار ساده نشده ایم و باید با حل برخی مشکلات موجود بین اتحادیه پرنده فروشان و مالکان، برای این جابه جایی اقدام کرد.

به گفته وی، رفع مشکل برخی کارگاه‌های موجود در محل جدید بازار پرندگان و حل و فصل قیمت گذاری این محل برای مستاجرانی که توانایی خرید ندارند از جمله مسایلی هستند که باید با کار کارشناسی برای حل آن‌ها در اسرع وقت اقدام شود.

انتهای پیام/ک

جلسه ستاد قرارگاه زیستی و بیوتروریسم در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.