سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تهران:

هیچ دستگاهی مسئولیت بوی نامطبوع تهران را قبول نکرد/ مجبور به مختومه کردن پرونده شدیم

کلانتری گفت: هیچ دستگاهی مسئولیت بوی نامطبوع تهران را برعهده نگرفت و در نهایت نتوانستیم به یک نقطه نظر مشخص دست یابیم.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا که امروز (شنبه بیست و نهم دی ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه پرونده منشأ بوی تهران مختومه شده است، اظهار کرد: برای یافتن منشأ بوی نامطبوع در شهر تهران اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت و کارگروه ویژه‌ای در رابطه با این موضوع تشکیل شد.

وی افزود: تمام کارشناسان محیط زیست از ابتدایی ترین دقایق انتشار این بو و با مطرح شدن برخی از احتمالات اقدامات لازم را انجام دادند و تمام دستگاه‌ها نیز گزارش‌های خود را در این باره به اداره کل محیط زیست ارسال کردند.

کلانتری گفت: بر اساس گزارش هواشناسی هیچ تغییر جوی در آن زمان روی نداده بود و همچنین با همکاری شرکت آب و فاضلاب، فاضلاب شهر تهران نیز بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که منشأ بو سیستم فاضلاب نیست.

وی ادامه داد: شرکت گاز و سازمان آتش نشانی نیز پس از بررسی‌های خود اعلام کردند که هیچ اتفاقی در سطح شهر رخ نداده است که منجر به انتشار این بو شده باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس اعلام اورژانس تهران در این مدت هیچ فردی به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از بوی نامطبوع به بیمارستان مراجعه نکرده است.

کلانتری افزود: کمیته بحران در همان زمان تشکیل جلسه داد و به این نتیجه رسیدیم که این بو تنها در بخش‌هایی از شهر تهران استشمام شده است و این بو در شهرستان‌ها احساس نشده است. در روز‌های بعد نیز بر اساس گزارش‌های ارسالی اعلام شد که منشأ بوی نامطبوع فاضلاب ساختمان پلاسکو و پسماند‌های آرادکوه است که این موضوع نیز بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که در آن مکان‌ها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مرکز زمین شناسی و زلزله نگاری استان نیز اعلام کرد که در این بازه زمانی هیچ تغییراتی در سطح زمین اتفاق نیفتاده است، افزود: بنابراین ما به نقطه مکانی خاصی که منشأ بو باشد، نرسیدیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: طی هفته گذشته تیم‌های مشترکی را از محیط زیست با پرسشنامه‌های کتبی برای مصاحبه میدانی با مردم به سطح شهر فرستادیم که اگر جواب‌ها در آن منطقه مثبت باشد، احتمالا آن منطقه را منشأ بو می‌دانیم که بیشترین فراوانی پاسخ‌های مردم مربوط به فاضلاب و گاز مرکاپتان بود.

کلانتری افزود: هیچ یک از دستگاه‌ها تأیید نکردند که زیرمجموعه‌هایشان منشأ بوی نامطبوع است، بنابراین نتوانستیم به یک نقطه نظر مشخصی برای یافتن منشأ بوی نامطبوع شهر تهران دست یابیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سازمان حفاظت محیط زیست دستگاه‌های سنجش از دور کیفیت گاز و ذرات را در اختیار دارد، اما هنوز هیچ تجهیزاتی برای سنجش بو نداریم که باید آن را هر چه سریع‌تر تهیه کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
حمزه
۲۲:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۷
خسته نباشی دلاور. خداقوت پهلوان
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۷
اینکه چیزی نیست مگه تو کارهای کلان کدوم مسئول مسئولیت قبول میکنن
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۹ دی ۱۳۹۷
گفته اند:شايداز:مجتمع دفع آرادكوه كهريزك:دپوي نهابه هاي ساختماني شهرحسن آبادفشافويه باشد:شايد
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۹ دی ۱۳۹۷
حاجی به زیرتون هم یه نگاه میزدین