سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

پیشتازی ایران در پیشگیری از به مخاطره افتادن سلامت مردم در منطقه

رییسی گفت: ایران در راستای جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت مردم از این طریق در سطح منطقه پیشتاز است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور سازمان جهانی بهداشت با رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در دفتر این معاونت دیدار کرد.

رییسی در این دیدار اظهار کرد: ایران در مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC ) اقدامات و برنامه‌های قابل ملاحظه‌ای با توجه به اهداف سازمان بهداشت جهانی انجام داده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ایران اهمیتی است که برای مقررات بهداشتی بین المللی ((IHR قائل است و تاکنون اقدامات موثری در این عرصه منطبق با برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت به مرحله اجرا درآورده است.

پایبندی  ایران به مقررات بهداشتی در مورد پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از طریق مرز‌ها

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به مقررات بهداشتی در مورد پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از طریق مرز‌ها پایبند بوده و در راستای جلوگیری از به مخاطره افتادن سلامت مردم از این طریق در سطح منطقه پیشتاز است.

رییسی در پایان اظهار کرد: در زمینه تطابق قوانین داخلی و بین المللی به مشاوره سازمان بهداشت جهانی نیاز داریم؛ بنابراین باید نقاط حساس و چالشی در این زمینه احصا شوند.

همچنین در این دیدار، هاوس، مشاور سازمان جهانی بهداشت در حوزه مقررات بهداشتی بین المللی توضیحاتی پیرامون این حوزه ارائه کرد.

گفتنی است در این جلسه گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گزارشی از برنامه دیدار‌ها و بازدید‌های مشاور سازمان جهانی بهداشت در سفر به ایران ارائه کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.