سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو/

رنو پارس تندر را بشناسید + تصاویر

تندر ۹۰ با تمام حاشیه‌ها و تمام جنجال هایش هنوز هم بازار درخور توجهی دارد. شاید به دلیل همین در «سیبل توجهات بودن» است که قیمتش بار‌ها دستخوش افزایش می شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پارس تندر نسخه ایرانی رنو تندر ۹۰ (ال ۹۰) است که با کمی تغییر ظاهری توسط پارس خودرو عرضه می‌شود و به خاطر نکات مثبتی مانند کابین جادار، بدنه مستحکم و با کیفیت، استهلاک کم و مصرف سوخت پایین طرفداران زیادی دارد.

همانطور که گفته شد این خودرو چیزی از نظر کیفیت از نسخه فرانسوی خود ندارد و موفق به دریافت ۴ ستاره کیفت از ۵ ستاره شده البته یک نکته منفی آن هم قیمت بالای آن، نسبت به آپشن‌های کم آن است. از نظر مشخصات فنی و آپشن این خودرو هم سطح تندر ۹۰ E۲ فول است و مجهز به موتور ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۵ اسب بخار است. شتاب این خودرو با وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم ۱۰.۲ ثانیه است و تا حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌توانید با آن برانید.

پارس تندر را باید یک تندر ۹۰ بدانیم که تنها در چراغ‌های عقب اندکی تفاوت میان این دو خودرو وجود دارد. پارس تندر توسط شرکت پارس خودرو طراحی شده و به تولید می‌رسد.

طراحی خارجی پارس تندر تنها در چراغ‌های عقب با تندر ۹۰ متفاوت است. تندر ۹۰ برای چندین سال با همان ظاهر ساده و بدون هیچ گونه تغییری در طراحی بدنه بر روی خط تولید قرار دارد و پارس خودرو برای ایجاد تفاوت هرچند کوچک و برای راضی نگه داشتن قشری از جامعه که از طراحی تندر ۹۰ رضایت نداشتند، تصمیم به انجام یک بروز رسانی برای آن گرفت. نتیجه این اتفاق، تنها تغییر اندکی در چراغ‌های عقب بود و بخش‌های دیگر بدون تغییر باقی ماندند و در داخل کابین هم همین روند ادامه یافت. کابین پارس تندر همان ظاهر ساده را دارد و دست نخورده باقی مانده است.

پارس تندر در بخش کیفیت عملکرد بهتری در مقایسه با تندر ۹۰ دارد و بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، موفق به کسب ۴ ستاره کیفی شده است در حالی که تندر ۹۰ تنها ۳ ستاره کیفی کسب کرده است. یکی از دلایل این اتفاق، نظارت مستقیم رنو بر خط تولید پارس خودرو است.

موتور به کار رفته در پارس تندر همان موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر موجود در تندر ۹۰ است که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی با کلاچ هیدرولیکی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

پارس تندر در این بازه قیمتی رقبایی، چون تندر ۹۰، پژو ۲۰۶ صندوق دار و دنا را در مقابل خود دارد. به دلیل بازار دست دوم ضعیف تری که پارس تندر در مقایسه با تندر ۹۰ دارد، توصیه ما خرید تندر ۹۰ معمولی است.

نتیجه گیری

با یک جمله آب پاکی را روی دستان شما می‌ریزیم، پارس تندر با تندر ۹۰ تیپ E۲ غیر از شکل و شمایل، تفاوت دیگری ندارد. یعنی همان ابعاد و همان موتور ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری با نام و مدل KM۴ است، به نظر نمی‌آید تغییراتی که روی این خودرو اعمال شده ۲ میلیون تومان شده باشد. تازه این در حالی است که در خط تولید قیمت‌ها روی N. خودرو سرشکن می شود. به نظر می رسد تیمی که در پشت طراحی این خودرو بوده فقط روی نقطه ضعف بزرگ این خودرو یعنی قسمت عقبش کار کرده است. البته به تازگی سایپایی‌ها سیستم ضبط مولتی پلکس را به عنوان آپشن جدید و با قیمتی بالاتر به پارس تندر اضافه کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
بنده پارس تندر دارم به اندازه پولی که بابتش دادم ازش راضیم خیلی هم دوسش دارم من صفر خریدم 41 میلیون اما نکته اینجاست که این خودرو قیمتش 40 میلیونه با این قیمت نباید انتظار زیادی ازش داشت
این خودرو تا امروز 27 فروردین 98 شده 118 میلیون
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
چ کیفی هم میکنه میگه ۴۰ خریدم ،این بی کیفیت ۱۷ سال پیش تولیدش تو فرانسه متوقف شد ،س تا از بهترین عزیزامو تو ی لحظه تصادف اینا از دس دادم
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
چ کیفی میکنه من خودم چل میلیون دادم بابت خودروی بی کیفیت
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
من خودم ال ٩٠ دارم اينا اگه به فكر مردم بودن داشبوردشو عوض ميكردن و عين داشبورد ٤٠٥ ميكردن
مزخرفترين داشبورد تو دنيا همين داشبورد ال ٩٠ هستش مخصوصا آمپر بنزين و آب و اهرماي كولر و بخاريش