سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین کمک به ساخت تأسیسات موشکی در عربستان را رد کرد

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گزارش‌های رسانه‌ها درباره احتمال کمک چین به ساخت تاسیسات موشکی در عربستان سعودی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گزارش‌های رسانه‌ها درباره احتمال کمک چین به ساخت تاسیسات موشکی در عربستان سعودی را رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «دقیقا در جهان امروز درباره کسی که در حال باز کردن در برای ساختن یک جاده است و کسی که در حال بستن در و ساخت یک دیوار است، دیدگاه کاملا روشنی وجود دارد. صحبت‌های افرادی که مغالطه می‌کنند و درست و نادرست را به هم می‌بافند، بی معنا است و حتی ارزش رد کردن هم ندارد. جهانی شدن همواره برخلاف این رویه در حال عمیق‌تر شدن است و فقط با حمایت از یک ذهن باز و رویکرد همه شمول می‌توانیم فضای بیشتری را برای توسعه خود و توسعه روابط بین کشور‌ها باز کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد اظهارات جرج سوروس میلیاردر آمریکایی درباره لزوم تمرکز آمریکا بر جنگ تجاری با چین گفت: «ما امیدواریم که طرف‌های مربوطه در آمریکا بتوانند مواضع خود را اصلاح کنند، یک نگاه عمیقی بیاندازند و موضع حقیقی، منطقی و درست درباره تحولات چین بگیرند.»

هوا چونینگ گفت: «طرف چینی از نزدیک عبور ناو‌های آمریکایی از تنگه تایوان را دنبال کرده است و ما کاملا از تمام روند آگاه هستیم. ما نگرانی‌های خود را به طرف آمریکایی اعلام کرده ایم. مسئله تایوان مسئله بسیار مهم و حساسی در روابط چین و آمریکا است. ما از آمریکا می‌خواهیم تا به اصل "چین واحد" و سه بیانیه مشترک آمریکا و چین پایبند باشد و درباره مسائل مرتبط با تایوان به شیوه مناسب با احتیاط برخورد کند تا از هر گونه صدمه بیشتر به روابط بین آمریکا و چین و صلح و ثبات در تنگه تایوان جلوگیری کند. این موضع ما درباره این مسئله است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد گزارش‌های رسانه‌ها درباره احتمال کمک چین به ساخت تاسیسات موشکی در عربستان سعودی گفت: «درباره پرسش دوم شما در خصوص پایگاه موشکی در عربستان سعودی باید بگویم که من هرگز چنین چیزی را نشنیده‌ام.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.