سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار طرح هر دانش آموز یک مهارت در فردوس تامین شد

طرح هر دانش آموز یک مهارت به صورت پایلوت در مدارس شبانه روزی و غیرانتفاعی فردوس اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند خداخواه مدیر آموزش و پرورش فردوس یکشنبه در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش فردوس گفت : دولت با همه تنگناهایی که در اعتبارات داشت امسال یک میلیارد و 100 میلیون تومان به آموزش و پرورش فردوس اختصاص داد که توانستیم با همت و تلاش از محل منابع مختلف یک میلیارد و 700 میلیون تومان در جذب اعتبار داشته باشیم.

وی افزود: با اجاره املاک مازاد بر نیاز آموزش و پرورش در روستاها و همچنین تامین اعتبار برای اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت که در سال جاری برای نخستین بار به صورت پایلوت در مدارس شبانه روزی و غیرانتفاعی فردوس در حال اجراست، موافقت شد.

طبق بخشنامه باید همه مدارس پیش دبستانی شهرستان از سامانه گرمایشی و استانداردهای ایمنی و فنی لازم برخوردار شوند.

خداخواه گفت: همچنین تا ابتدای مهرماه همه مدارس پیش دبستانی از استحکام بنا و سامانه گرمایش مناسب برخوردار شوند.

مدیر آموزش و پرورش فردوس اعزام 120 نفر از دانش آموزان در 12 بهمن ماه به مناطق عملیاتی جنوب، نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه توحید، اجرای برنامه های روایت گری و کاروان انقلاب در مدارس، برگزاری همایش رهروان فاطمی و کاروان چلچراغ انقلاب را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر امسال عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس نیز با اشاره به اینکه 70 درصد نسل سوم و چهارم بعد از سال 1350 متولد شده و انقلاب و دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند گفت: معلمان و اساتید دانشگاه و همه اقشار مختلف جامعه باید برای تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جوان تلاش کنند.

وی  افزود: باید نسل سوم و چهارم را دریابیم تا دشمن نتواند یارگیری کند و از نیروهای انقلابی ما کاسته شود.


فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش در تمامی جوامع بر کسی پوشیده نیست گفت: آموزش و پرورش گسترده ترین و پیچیده ترین نظام های موجود در سیستم جوامع است و در واقع آموزش و پرورش زیربنای توسعه و یکی از محوری ترین نهادهای توسعه یک کشور است که نیاز به توجه خاص دارد.

حسن میرزایی تصریح کرد: آموزش و پرورش در شهرستان فردوس از روند روبه رشد ‌و مطلوبی برخوردار است و قبولی در کنکور و رشد مراکز آموزش عالی از مهمترین دستاوردهای آموزشی در این شهرستان است.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.