سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری یزد ۴۰۰ برنامه فرهنگی در ایام الله دهه فجر برگزار می کند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد از اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی در سطح شهر یزد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجتبی فرهمند معاون شهرسازی معماری شهرداری یزد در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی گفت: پروژه‌های پل‌های آرمان، پل ۶۳ و زیرگذر و تقاطع خلیج فارس ، افتتاح پارک‌ها و ۴۰۰ برنامه فرهنگی از جمله برنامه‌های  شهرداری یزد در ایام الله دهه فجر است.

وی با بیان اینکه مسیل‌ها یا رودخانه‌های سطح شهر یزد به عنوان پتانسیل و اندام‌های اصلی شهر است، گفت: رودخانه‌های سطح شهر یزد با طولی حدود ۹ کیلومتر به عنوان پارک خطی با اولویت حرکت دوچرخه و پیاده  از پروژه‌های سطح شهر یزد در اختیار شهروندان قرار می گرد.

 فرهمند افزود: باز سازی و بازپیرایی پارک باغ ملی به عنوان یکی از پارک‌های مهم شهر در دستور کار قرار گرفت و توانست جذب حداکثری در جذب شهروندان شهر یزد داشته باشد همچنین ۵ پارک آزادشهر، آزادگان، ملت، وحشی بافقی و پارک بزرگ مارکار به عنوان پارک‌های پایلوت تا پایان سال بازپیرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه خیابان قیام به عنوان یکی از معابر مهم شهر و در قلب بازار تاریخی قرار گرفته، ابراز داشت: اولین اقدام شهرداری در پروژه خیابان قیام اعتماد سازی بین مدیریت شهری و بازاریان بوده که دفتری در آن خیابان به منظور تعامل با بازاریان و ذینفعان برای طرح جامعه این خیابان شکل گرفت و این طرح ابتدای سال آینده با مبلغی بیش از ۵ ملیارد تومان آغاز به کار خواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان اینکه هرچه سرعت حرکت کاهش یابد درک مردم از فضای شهری بیشتر می شود، گفت: بحث محور پیاده در حدفاصل میدان شهید بهشتی تا آتشکده به عنوان یکی از مهمترین فضا‌های مرکز شهر و همچنین پروژه تقاطع مسجد جامع و ورودی خیابان مهدی به عنوان یکی از مبادی ورودی به بافت تاریخی تا پایان سال اجرای می شود.

فرهمند با اشاره به اینکه مبدل شهری معرف شخصیت شهر است، افزود: پروژه میدان شورا به مساحتی حدود ۳۰ هکتار بین ۴ خیابان به یک مبدل شهری و ورودی به سمت تهران است که بازپیرایی آن می تواند شخصیت شهر را تامین کند.

انتهای پیام/ی

اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی در ایام الله دهه فجر از سوی شهرداری یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.