سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان چای کشور:

تمام مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

جهانساز گفت: کلیه مطالبات سال ۹۷ چایکاران گیلان و مازندران به کشاورزان چایکار شمالی پرداخت و حساب آنان تسویه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حبیب جهانساز  رئیس سازمان چای کشور گفت : کلیه مطالبات معوقه چایکاران شمالی متشکل از قدرالسهم دولت و کارخانجات فرآوری چای به مبلغ ۲۲۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به کشاورزان چایکار شمالی پرداخت و به این ترتیب حساب آنان در سال ۹۷ تسویه شد.

رئیس سازمان چای کشور در مورد نوع برگ سبز تحویل داده شده کشاورزان شمالی به کارخانجات چایسازی ادامه داد: تا تاریخ ۳۰ مهر امسال حدود ۳۹ هزار و ۹۸۳ تن برگ سبز درجه یک و ۷۲ هزار و ۷۵۳ تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان به کارخانجات چایسازی تحویل داده شد.

جهانساز با بیان این مطلب که ۳۵ درصد از چای برداشت شده امسال درجه یک و ۶۵ درصد آن نیز درجه دو بوده است ابراز داشت: کشاورزان گیلان و مازندران تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ مجموعاً ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دادند.

وی با بیان اینکه ۵۵ هزار خانوار شمالی دو استان گیلان و مازندران در صنعت چای فعالیت می‌کنند تصریح کرد: وجود ۲۰۰ هزار بهره‌بردار و ۲۰۰ هزار شغلی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در گیلان و مازندران ایجاد شده است از اهمیت قابل توجه صنعت چای کشور حکایت دارد.

رئیس سازمان چای کشور میزان چای خشک تولید شده امسال کارخانجات چایسازی شمال را نیز برشمرد و گفت: کارخانجات چایسازی و فرآوری برگ سبز چای و واحد‌های فعال چایسازی گیلان و مازندران امسال توانستند حدود ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک را تولید و روانه بازار مصرف کنند.

جهانساز با بیان اینکه ۹۰ درصد چای کشور در گیلان و ۱۰ درصد آن در مازندران تولید می‌شود تاکید کرد: با حدود ۲۵ هزار تن چای خشک باکیفیتی که در واحد‌های چایسازی و کارخانجات استان گیلان تولید می‌شود قادر هستیم سالانه نیاز تقریباً ۲۰ میلیون ایرانی را برطرف کنیم.

رئیس سازمان چای کشور چای تولیدشده داخلی را محصولی ارگانیک و فاقد هرگونه سموم شیمیایی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر چای باکیفیت و مرغوب ایرانی به ۳۲ کشور جهان صادر می‌شود که سود و ارزآوری بسیار خوبی را نصیب کشورمان کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/س

مطالبات چایکاران استان های شمالی تسویه شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.