سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انفجار بادکنک‌های رنگی مراسم مذهبی هندی‌ ها را بهم ریخت +فیلم

مراسم مذهبی در هند که برای تزئین آن از هزاران بادکنک رنگی استفاده شده بود، در پی رخ دادن اتفاقی ناگوار به هم ریخت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک مراسم مذهبی در کشور هند از هزاران بادکنک برای تزئین محل برگزاری مراسم استفاده شده بود و تعداد زیادی از افراد برای شرکت در مراسم حضور پیدا کرده بودند، ناگهان با حادثه‌ای ناگوار به هم ریخت.

در این مراسم ناگهان تعدادی از بادکنک‌ها با شدتی بسیار زیاد ترکید و موجب مجروح شدن تعدادی از افراد حاضر در مراسم شد. این حادثه در شهر کارناتاکا در کشور هند رخ داد و در اثر آن چهار نفر دچار آسیب‌‌دیدگی شدند. این همایش یا مراسم مذهبی هر ساله در تاریخ پنجم فوریه برگزار می‌شود و انجمن مذهبی صومعه لینگایاتس که یکی از قوی‌ترین انجمن‌های مذهبی در جنوب هند است، از آن حمایت می‌کند. پیروان آئین خاصی که در این همایش بزرگ رسومات مخصوص به آن برگزار می‌شود، هر ساله با اشتیاق زیادی به شهر کارناتاکا می‌آیند تا در هرچه با شکوه‌تر شدن مراسم مذهبی خود نقش داشته باشند.

رهبر معنوی افراد پیرو این مذهب سری دشیکندرا سوآمیجی نام دارد و در لحظه حادثه نیز در میان افراد شرکت‌کننده در مراسم حضور داشت. زمانی که روحانی بزرگ و سایر افراد در میانه مراسم قرار داشتند، بادکنک‌های حاوی گاز هلیوم که در پشت سر آن‌ها قرار داشت، به علت نزدیکی به شعله مشعل قرار گذاشته شده در آن محل منفجر شد.

در پی انفجار بادکنک‌ها، نظم مراسم به کلی بهم ریخت و افراد حاضر در محل متفرق شدند. پس از آرام شدن اوضاع چند نفر برای جویا شدن وضعیت جسمی روحانی بزرگ به سمت او شتافتند. تمامی افراد شرکت‌کننده در مراسم احترام زیادی برای روحانی خود قائل بودند و با نگرانی به بررسی وضعیت او پرداختند. خوشبختانه سوآمیجی در این حادثه آسیب جدی ندید و تنها دچار کمی سوختیگی در قسمت پیشانی و دست شد.

با وجود انفجار بادکنک‌ها و به هم ریختگی محل اجرای مراسم، مسئولان برگزارکننده با همکاری مردم، مراسم مذهبی را ادامه دادند.

در ادامه فیلم این حادثه را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: مهاجم ناشناس یک اداره را با بنزین به آتش کشید! +فیلم


انتهای پیام/

مراسم مذهبی با اتفاقی ناگوار همراه شد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.