سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد:

تکمیل محور قم جعفریه در اولویت قرار گیرد

آیت الله حسینی بوشهری گفت:اکثر خودرو‌های عبوری و مسافرین باهدف زیارت حرم حضرت معصومه(س)وحرم امام رضا(ع)از این محور عبور می‌کنند،تکمیل این محور در اولویت قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم در دیدار آیت الله حسینی بوشهری گفت: جاده قم - جعفریه در گذشته یک محور روستایی و فاقد ایمنی و استاندارد‌های لازم برای آمد و شد بالای خودرو‌های عبوری بود و به دلیل نرخ بالای تصادف ها، این محور، به جاده مرگ معروف شده بود.

صبوری ادامه داد: وجود مجتمع‌های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت و آمد قشر‌های مختلف به ویژه دانشجویان به دانشگاه‌های شهر‌های اطراف و غیره، ضرورت احداث این محور را پر اهمیت‌تر می‌کرد.

وی افزود: احداث محور بزرگراهی ایمن و استاندارد در این منطقه از سال ۱۳۹۱ در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی با بیان این که از منابع متعدد مالی از جمله اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب، منابع استانی، ملی و بنیاد برکت برای احداث این محور کمک و مساعدت شد، گفت: محور قم - جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر و در چهار قطعه احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: قطعه یک در سال ۹۴ و قطعات دوم و سوم در سال ۹۶ تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: عملیات احداث قطعه چهارم به طول چهار کیلومتر حدفاصل شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی راه استان به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت محور قم- جعفریه، تبدیل این محور بزرگراهی به آزادراه به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شده و این مساله در دست بررسی است.

صبوری بیان کرد: با توجه به گزارش‌های پلیس راه استان، برغم افزایش ۵۰ درصدی آمد و شد خودرو‌های عبوری در محور قم - جعفریه، خوشبختانه شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادف‌ها در این محور بوده ایم.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدام‌های اداره کل راه و شهرسازی قم در حوزه‌های مختلف به ویژه احداث محور قم - جعفریه تاکید کرد: با توجه به این که اکثر خودرو‌های عبوری و مسافرین به طور عمده با هدف و قصد زیارت حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام رضا (ع) از این محور عبور می‌کنند، تکمیل این محور در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام /ح

تکمیل محور قم - جعفریه نیازمند ۷۵ میلیارد ریال اعتبار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.