سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ظریف مدت‌هاست که با رئیس جمهور اختلاف دارد/ استعفای ظریف به نفع دولت و ملت نیست

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ظریف مدت‌هاست که با روحانی دچار اختلاف شده و اشتباهاتش نباید منجر به استعفا شود.

محمد دهقان نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استعفای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: ظریف به دلیل اشتباهات استراتژیکی که در طی شش سال گذشته مرتکب شده احساس می‌کند که به یک بن بست سیاسی رسیده است.

وی افزود: وی بسیار خوشبین بود که می‌تواند ارتباط ایران را با اروپا و آمریکا تقویت کند، به عبارت دیگر همه ظرفیت‌های خود و دستگاه دیپلماسی خود را صرف اروپا و آمریکا کرد و کمترین وقت و انرژی را به حفظ روابط ایران با کشور‌هایی که چهل سال است با آنها روابط سنتی داریم معطوف کرد.

دهقان ادامه داد: اگر ظریف یک دهم وقت خود را، وقتی که برای مصالحه با اروپا و آمریکا صرف کرد، صرف کشور‌های همسایه‌ای مانند چین و هند می‌کرد اینقدر در روابط ما با همسایگانمان مشکل به وجود نمی‌آمد و چالش‌های کنونی را نداشتیم.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: ما مخالف ارتباط و مذاکره با اروپا و آمریکا نبودیم، اما به شدت نسبت به رفتار ظریف و دستگاه دیپلماسی که پل‌های پشت سر ما را خراب کردند و روابط ایران را کشور‌های هم پیمان دچار سردی و انجماد ساخت، معترضیم و از آقای ظریف سوال داریم.

وی افزود: ایران مدت‌ها در چین و هند سفیر نداشت و بعد از آن نیز سفرای ضعیفی در این کشور‌ها منصوب شدند، اکنون نیز ظریف احساس استیصال می‌کند و به گفته خودش کانال مالی اروپا نیز ارزشی ندارد.

دهقان ادامه داد: به نظر می‌رسد که ظریف مدت‌هاست که با رئیس جمهور دچار اختلاف شده و معتقدم که اشتباهات ظریف نباید منجر به استعفای او شود، چراکه هنر یک دیپلمات در این است که اشتباهات خود را جبران کند نه اینکه تا دچار ناامیدی شود و خود را از میدان پاسخگویی خارج کرده و مردم و تیم همراه خود را تنها بگذارد لذا این امر مردانگی سیاسی نیست.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: ظریف باید شهامت داشته باشد و اشتباهات خود را برای مردم بازگو کرده و راهی برای اصلاح آن بیابد به نحوی که در دو سال باقی مانده تا پایان عمر دولت دوازدهم راه جدیدی در برابر دستگاه دیپلماسی قرار دهد.

وی گفت: ظریف باید بداند که برای کشور بن بستی وجود ندارد، چرا که راه همیشه برای ملت ما باز بوده و این وظیفه دستگاه دیپلماسی است که راه را برای کشور باز کند.

دهقان اظهار کرد: استعفای ظریف نه به نفع دولت است و نه به نفع ملت و اگر وزیر امور خارجه از میدان پاسخگویی فرار کند تاریخ نسبت به او قضاوت خوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
من هم با نظر آقای دهقان موافقم ظریف باید در پست خود باقی بماند و اوضاع کنونی رو بهبود بخشد هیچکس به غیر از ظریف نمیتواند نقاط ضعف موجود رو از بین ببرد
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
نقاط ضعف یانقاط کورتحریم روبا پالومووFATFو..؟؟؟!!!!
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ظریف اشتباهی نکرده